- Ny digital teknik förändrar teatern – DN.se
- Building relationships with reporters and the media through Twitter : Real Lawyers Have Blogs
- Tweak the Tweet: New Twitter Hashtag Syntax for Sharing Information During Catastrophes
- How to Use Twitter During Office Hours
- Läsarna: Självklart ska du vara lojal mot jobbet | Debatt | Aftonbladet
Även om det känns mindre socialt så är det onekligen ändå intressant väg att gå.
Stort jobb att göra men jo – det skulle vara rätt… @kevinokeefe har självklart rätt.
Intressant hur något som är crowd sourcat utvecklas vidare. Twitter är unikt på det sättet – det är användarna som utvecklar tjänsten åt Twitter inte tvärtom.
Roande minst sagt. Och företag som sätter märkliga regler (ja, F&B) borde oroa sig.
Ja och nej. Företagen måste självklart skydda sitt varumärke när det gäller sociala medier. Frågan är om avsked är någon bra metod. Bloggerskan lär inte tystna och många andra tar nu upp frågan om McDonald’s verkligen gjorde rätt. För företagen kan en sån här sak lika gärna vara en väckarklocka – att det faktiskt finns problem i företaget. Dialog är bättre varje gång och att tänka på ett alltför snävt sätt straffar sig när alla kan skaffa sig sin egen plattform.