- Ska samhället ta ansvar för ungdomars framtida allmänbildande mediekonsumtion? « Same Same But Different
- FIR Interview: Scott Monty and Paul Thomas, Ford Motor Company
- Sociala Medier & ROI
- Starbucks’ Formula to Social Media Success
- Så fungerar den nya sökbranschen
- Facebook Privacy Dead in 2011 – Sniper Trendspotting!
- Svenska partier på Twitter – en genomgång
- Medietrender 2010: Paybacktime när operatörerna tjänar pengar på innehållet
- Interaktiva reklampelare är framtidens melodi
- Media Struggle to Convey a Disaster
- How meerkat Aleksandr Orlov helped increase the market for TV ads
- Iphone – var god dröj!
- Tips ur kommentarerna
- Google's China Lesson: Silicon Valley No Longer King
- Experter, gurus och proffs
- Ja, köpta åsikter funkar utmärkt på Twitter – tyvärr
- Top 20 countries on Twitter
- Politik och sociala medier. Valrörelsen 2010. Del 3.
- Donating by Text: Haiti Fundraising Goes Viral
- Foursquare's Twist on Facebook: A Reward for Checking In
Jag tillhör ju dem som inte anser att offentlig verksamhet är den bästa att ta hand om såna här saker. Och att skapa en sorts gemensam widget för nyheter må vara en god idé men det känns lite Anslagstavlan-varning. Jag tror snarare det handlar om att skapa relevans utan att bara stirra sig blind på målgruppens vilja. Hur skapar man spännande sätt att berätta om världen? Det är en pedagogisk utmaning som snarare ska byggas av personer med engagemang och vilja än av ett statligt verk. Hur bygger man trohet och kontinuitet: det är en marknadsutmaning som måste hanteras på ett smart sätt – och inte ett regelmässigt sätt. Så jag tror precis som Ronnestam att det finns ett stort problem att lösa – men jag är skeptisk till att det är samhället som ska eller bör göra det.
FIR med Scott Monty. Mycket intressant.
Kort sammanfattande tankepostning av Judith. Jag tror att 2010 kommer handla om det här. Det är dags för att bevisa teserna. Och trots att vi har mängder med data så saknas fr a den grundläggande teoretiska plattformen. Det gamla räckviddsmåttet är obsolet men fortfarande finns också grundläggande ROI: säljer vi mer? Vad kostar den ökade försljningen.
Starbucks som ett typiskt integrerat och redundanscase. Viktigt är det sista: vi går mot en tidpunkt där man inte kan välja några plattformar utan måste ha buketten.
SEO är en del av det nya konversationslandskapet – att hitta det som man vill prata om och att hittas för att bli pratad om är grundläggande.
Jag tror inte det går att generalisera så hårt. Facebook kommer fortsätta bygga på hur vi väljer att definiera ”vän”
Kullin har tittat på partiernas twitterkonton. Mycket push och lite konversation. Frågan är om man rakt av kan säga att det är ”fel”.
Content is king. Bra analys av Vassa Eggen.
Utomhuskampanjer blir mer och mer integrerade. Det är inte nytt men nu kommer tekniken ikapp.
NYT tittar på hur katastrofjournalistiken utvecklas i en ny mediavärld.
Kul att man uppmärksammar Orlov-kampanjen! Den är rätt kul och skönt integrerad.
Kampanjen var m a o lite otajmad.
Även HAX funderar över om Google verkligen är så goda.
Många applåderar Googles försök att bråka med Kina. Problemet är att det ligger fler saker i potten än filantropi.
Bästa inlägget i den här debatten.
Vad är en ”köpt” åsikt? Det är nog lite en definitionsfråga.
Kullin tror att Twitter tar fart i Sverige i år. Kanske – men jag tror att vi glömmer Facebook. Och att det skulle redan i år bli större än bloggarna tror jag är en väl optimistisk siffra. Men jag är osäker – det finns få saker som vi kan jämföra Twitterutvecklingen med.
Brit ger råd till politiker när det gäller sociala medier. Och de är råd som alla kan ta till sig.
Allt är disruptivt och ger mer effekt.
Intressant om Foursquare.