Kortbloggat:Digitalpr.se-2010/01/15

  • ”Fejkade kampanjer är riskfyllda” – Dagens Media
  • Om stealth och fejk i sociala medier. Effektivt är frågan om det är – beror på vilken effekt du faktiskt vill nå. Mer försäljning är nog knivigt. Tyvärr verkar ju Malmöoperan vara väldigt tyst med hur det faktiskt gått med Black Ascot – det som blir intressant är att se om Sandhamnsstek fungerar. Det intressanta med viralitet och stealth-gerilla är ju synergierna mellan de digitala medierna och de traditionella.

  • Theresé en av många som hittat sig själva i grupper som "Vi som har sexfantasier om våra barn"
  • Inte ett nytt problem och Facebook är medvetna om det. Sen måste man som användare också ta sitt ansvar och hålla koll på sina grupper.

  • Dispelling the Youth Myth – Five Useful Facebook Demographic Statistics | Web Business by Ken Burbary
  • Mycket intressanta siffror för Facebook. Och vissas mening att Facebooks förändring av integritetsinställningarna skulle minska medlemsantalet har kommit på skam enligt Facebakers.

  • Microgiving for Haiti Raises Over $1 Million in Aid | GroundReport
  • Mikroengagemang fungerar. På mindre än 24 timmar lyckades den snabba insamlingen samla in en miljon: via Twitter och Facebook. Haiti-katastrofen visar hur sociala medier är en viktig kanal: och såväl när det gäller att söka sina nära och kära, nyhetsflöde och nu – hjälp till de drabbade.