- Twittra kan stå företag och politiker dyrt – Debatt – www.gp.se
- 2010 händer Inget nytt på Webben – jo, den går sönder
- More evidence on why you need to make your website work for mobile devices
- Blonde 2.0’s Top 10 Wishes for the Web in 2010
- Researcher › Intresset för Internetmedier ökar
- 10 trender för årets digitala marknadsföring
- Medietrender 2010: betalningens år
- Personalised newspaper targets young readers
- Seesmic Looks Beyond Twitter – Acquires Ping.fm
- Inför Facebook-tid på skolschemat
- Insamlade pengar gick till blufföretag | Nyheter | Aftonbladet
- UnMarketing: Saran Wrap Series – My Transparency on Twitter
- Rolighetsteorin bäst 2009
Jag tycker Klang missar en hel del: Twitter är inte bara det ena eller det andra – det har en möjlighet att bli vad man gör det till. Exemplen känns lite märkliga då det inte handlar om Twitter utan om företag som inte håller vad de lovar. Bättre vore att inspirera till att delta och lyssna för att sedan vara en del och utnyttja mediet för det man klarar av, känner behov av och vill. Ja: twitter är ett coctailparty. Men det är också så mycket mer idag än det varit tidigare: det är en realtidssökmotor, det är ett öra mot marken och att tjata om att inte använda det som aggregator har visat sig inte vara helt rätt: många väljer att också använda det som en sorts rss-läsare. Det viktiga ligger i att hitta nyttan för en själv – och som politiker, företag och opinionsbildare inse att det inte finns något ”rätt” sätt att använda mediet.
Jesper Åströms dystopi är lärorik.
Jangles har tittat på den utvecklingen av mobila webben. iPhone äger den.
Blonde 2.0 tittar på vad nästa år kan ge.
Kolla in datumet…
Mätning ja, onlinevideo sure och mobilen självklart. Men det har vi vetat ett tag…
Olle är något på spåren. För visst kan vi tänka oss betala – om vi ser nytta med det och faktiskt får tillgång till sakerna. Men dagens paywall-tanke, musikfiler som vi inte får remixa, dela eller filmer som börjar med att förklara att vi nog är skurkar trots att vi gett 179 spänn för plastbiten skapar inte lust att betala.
On demand-paper? Jag är skeptisk.
Loic fortsätter att bygga Seesmic starkt.
Mycket bra sagt. Tyvärr lär det dröja.
Spamkungen är intensiv just nu.
Svårt det här med hur man ska göra på Twitter. Att stänga av strömmen på grund av att man har många som man följer visar väl logiskt att man helt enkelt gått på grund.
Grattis! Bra val!