- Internets nästa fas handlar om tjänster
- Facebook blocks deletion service
- Så blir du en social cio 2.0
- The Tweet Elite – Creating Your Own Luck in Social Media
- Blogga med extern editor?
- The Media Equation: A Savior in the Form of a Tablet
- Advertising: Pitching a Product, Without Showing It
- Apple Buys Quattro, an Ad Firm
- Products, I've a place for you | Rebecca Front
- Öppnar butik på Facebook
- Trendbrott – tv ökade räckvidden under 2009
- Myten och missförståndet om bloggars inflytande | Emanuels randanmärkningar
- Svenska politiker i sociala och digital media under valet 2010. Några råd på vägen – Det handlar om vem du är, vad du tycker och hur vi kan bli vänner. — Blog of Ronnestam
Allt påverkas av en utökad grad av uppkoppling.
Fighten står nu mellan företag som hjälper personer att ”försvinna” dvs logga ur och de sociala nätverk som har konton. Onekligen en intressant fight.
Äntligen börjar det röra på sig! Strategier för sociala medier är ett måste och exemplen i artikeln är mycket bra och viktiga.
Jag har funderat i samma banor: om inte berget kommer till Muhammed så får han väl fan ta och gå dit.
Jardenberg tipsar om fristående apps för att blogga. Själv använder jag Live Writer på min pc och WordPress 2 på iPhone. Jag gillar LW mycket eftersom den är rejält WYSIWYG-baserad och hanterar kopplingar mycket bra med flera bloggar.
David Carr skriver om de kommande läsplattorna – speciellt då Apples hemliga men omtalade. Bra och ingående. Min fundering (jag just nu ligger och läser min dagliga dos tidningar på iPhone) är om de ny läsplattorna kommer enkelt att integrera både input och output. För mig är det viktiga just det jag gör nu: att kunna kommentera, skicka vidare och vidarepublicera innehåll som jag tycker är intressant.
Flingor som bantningsidé. Nya kampanjen för Special K använder sig både av integration, av vanliga kvinnor och deras visioner om att må bra. Det bygger vidare på Doves kampanj och visar på ett intressant sätt att positionsförflytta ett subbrand och bygga en ny närvaro och ny perception i en (över)mogen marknad.
Apple köper en byrå som är inriktad på mobil marknadsföring medan Google säljer sin första hårdvara. 2010 kommer förändra den marknad vi känner.
Udda artikel. Produktplacering är dock intressant att diskutera framöver eftersom det kommer att öka.
Nä. Nån viral kommunikation är det inte Avis. Och det hela känns otänkt. Gör om gör rätt.
TV ökar. Oväntat? Jag tycker inte det. Det intressanta är snarare om frazzingen ökar. Det skulle innebära att vi kan satsa mycket mer på integrering.
Makt kan vara så många olika saker. Det är något som både forskare och gammelmedia inte förstått. Emanuel skriver bra och just hans analys att det handlar inte om makt utan snarare decentralisering av makt är mycket viktig.
Ronnestams genomgång av partiernas närvaro är mycket bra. Jag skulle vilja påstå att den mycket väl kan användas för alla företags strategiska inriktning när det gäller såväl medieval och specifikt för sociala medier: det är mindre och mindre skillnad på att sälja en politisk idé och hudkräm. A good read.