Kategorier
Kommenterat

Kortbloggat:Digitalpr.se-2009/11/17

  • Vassa Eggens Olle Lidbom tappade 900 000
  • KIDS' USE OF CONSUMER ELECTRONICS DEVICES SUCH AS CELL PHONES, PERSONAL COMPUTERS AND VIDEO GAME PLATFORMS CONTINUE TO RISE
  • Det är två intressanta delar i det här: telefonen är inte längre för audio utan för text och data. Och det är vanligare att tjejer använder CEs än killar.

  • On The Issues Magazine: Summer 2009: Virtual Switching, or Playing Games? by Georgia Kral
  • De studier som visar att många män väljer att spela kvinnor i onlinespel men också vice versa sätter tyngd åt de studier som Sherry Turkle gjorde i RPG:er när hon skrev ”leva.online”. En avatar ger frihet att testa sidor som annars inte är samhälleligt okej, det ger möjligheten att vidga sin förståelse för motsatta könet men också leva ut de delar som anses som ”omanliga” eller ”okvinnliga”. Kan det vara så att spelandet faktiskt är en av de möjligheter vi har för att skapa bättre jämlikhet?

  • Palo Alto Networks: Twitter Usage Soars in the Enterprise – ReadWriteEnterprise
  • Sociala medier ökar stort inom företagen i Palo Alto – och det brukar indikera hur det kommer att utveckla sig i övriga företagsvärlden.

  • Så mäter du sociala medier – IDG.se
  • Det känns onekligen skönt att se att det jag och vi på JMW går ut med är precis det som alla säger: gör en strategi, jobba med en policy, starta, gör en nollmätning, mät kontinuerligt utifrån ROA = return of attention, ROE = Return of engagement och titta på två olika ROI: Return of involvement liksom investment. Framförallt handlar sociala medier om att se all marknadsföring som viral – inte att stirra sig blind på de siffror som är kvantitativa. För relationerna ynglar av sig.

  • Twitter / @snim2/internetofthings
  • intressant lista på twitterkonton som bygger på automatisering av olika saker. Mest väderkonton men också Big Ben och liknande: helt enkelt internet of things

  • Forsman & Bodenfors – IKEA Malmö på Facebook
  • Antar att den här dyker upp i en jury nära mig men jag måste säga att det smarta i den är a) att använda Facebooks redan kända funktioner b) att Gordon jobbade med det på ett personligt sätt. För jag tror det knappast räckt med det a) fullt ut – utan den lite förtroliga ”kommer det några bilder eller?” innebar att IKEA blev personligt igen.