- Where Interactive Marketing Dollars Are Going | Social Media Explorer
- MisEntropy: Plannersphere Top 20 – November 2009
- 1-års jubileum!! « Opsyrran Falun
- JMW Kommunikation » Blog Archive » Årets PR-flippar och floppar – nomineringsdags
- JMW Kommunikation » Blog Archive » Yesch II – vi blev nominerade!
- Myndigheter och register
- Fler än 3 miljoner svenska konto på Facebook «<br>Blissnation
- What Is A Yottabyte? Or A Zettabyte?
- Google Wave – How it really works
- Does Your Blog Look Like NASCAR?
- Tulsa World: Social media focus of talk
- Top 10 Underhyped Webapps, 2009 Edition – Webapps – Lifehacker
- Half of us search for brands after seeing them on Twitter
- Definition för Cloud Computing klar ! « IT fokus Sverige – Daniel Akenine
- Thirty Conversations on Design
- 5 Impressive Real-Life Google Wave Use Cases
- Deepedition » Weapons of choice
Sammanfattning av en Forresters senaste rapport om hur onlinemarketing ser ut i olika segment. Den som har råd att lira ut 1700 dollars på Forresterrapporten så tror jag att den är riktigt matnyttig.
Bra bloggar allihop. Planners såklart.
Jajustja. Ett år sedan mina kära op-syrror satt med mig en eftermiddag och började blogga. Sen dess har det gått rätt bra ändå :)
Nominera årets pr-flippar och pr-floppar hos JMW
Det här är roligt! Jag har ju haft ett litet finger med i spelet.
PRV gör inget rätt i det här fallet.
Enligt CheckFacebook.com är det inte fullt så många. Oavsett så är det knappast något man kan rycka axlar åt.
Det börjar bli sanslöst :)
Hahaha!
Vilken packningsgrad har din blogg? Och hur fan ser det ut? Spännande tankar runt hur nätreklamen löpt amok.
Ibland tror vi att USA är så långt före. Roligt att se att såna här kurser finns även där – sånt som jag och JMW pratat om mycket länge nu.
Väl värda att titta på. Allt som glöms bort är inte dåligt.
Twitter må vara litet än så länge – men de som använder det aktivt är hypersociala och samtidigt mycket konversativa till stor del. Och att droppa varumärken på Twitter visar sig (än så länge) vara mycket matnyttigt. Såna här siffror finns det inga andra medier som visar upp.
Alla nya termer blir lätt dåligt definierade. Cloud computing är buzz och problemet är: vad ska det stå för? IASA har gjort en definition.
Jag säger som Elias Betinakis som hittade det här: det här borde göras överallt och om allt. Han gjorde det med sociala medier för ett tag (jag fick inte vara med på grund av något argument) sedan men att hela tiden samla de senaste tankar är mycket bra och matnyttigt.
Fem stycken exempel på hur man kan använda den teknik som finns i Google Wave. Själv använder jag det i ett antal samarbeten runt kommande projekt – fördelen ligger i att man helt enkelt tillsammans editerar saker: det är det nya (just nu). Vad vi ser är hur framtidens digitala dokument kommer att se ut. Så enkelt är det.
Sällan jag länkar till mina egna postningar men jag tycker det här är en kul grej. Mina weapon of choice när det gäller min digitala livsstil