- Pr-konsult och reklamare – lågstatusjobb – Dagens Media
- u2secondslorelei
- u2lorelei40
- Mansdominans fara för Wikipedia – DN.se
- Social Games: How The Big Three Make Millions
- Flaggskepp eller badanka?
Ja, det var väl det man visste. Undrar vilken plats präst kom på – då lär man ha three strikes in row :)
Det vore onekligen illa om Wikipedia blev obsolet på grund av communityns dåliga mångfald både vad gäller kön och etnicitet.
70% av inkomster är affiliate och genererade leads för andra företag inom de stora sociala spelen. Inget nytt i sig men däremot storleken på potentiella inkomster och ett helt annat sätt att synka marknadsföring. In-game marketing börjar äntligen bli på riktigt.
Hyttfors är inne på en viktig tanke som just Anna Anka kan ses som ett exempel på: att traditionella medier och nya medier måste se sin synkronicitet istället för att separera sig och se divergenserna. Idag är vi i ett läge där mycket av buzz som skapas runt mediala händelser sker i bloggar och på sociala nätverk – kolla på Knuff.ses förstasida: för mer än ett år sedan var det sällan det var en blogg som låg som hub för länkning – idag är det regel. Nya medierna har inget problem med det här – att länka är inte något konstigt: det är själva fundamentet för att skriva blogg och en viktig del av att twittra – men de traditionella medierna ser det som ett hot mot affären, hot mot sin ställning som makthavare över tanken. Det viktiga är att inse att det helt enkelt inte längre är möjligt att separera traditionella medier och nya medier: Guillou och Svegfors drömscenario är bara nostalgiskt brus. Det som i slutänden kommer att ske är att vi slutar att bra om nya och gamla och pratar om medier – ett disruptivt och mångfacetterat medielandskap med betalda, annonsdrivna och gratis media där varje individ helt enkelt skapar sina egna flöden och stream of consciousness