- ORVESTO: Fler läser tidningar | Näringslivsnyheter | SvD
- Amen.se
- Bloggen som catwalk.
- J'accuse
- Rumblings on Social Media, Clogged Pipes & Health
- Microsoft's Ozzie Launches Social Networking Lab – News – eWeekEurope.co.uk
- Social media not a top priority for small businesses – Holy Kaw!
- On The Uselessness Of Blocking Social Networks At Work | Techdirt
- 7 Deadly Mistakes in Selling Social Media | Altitude Branding | Brand Elevation through Social Media
- Välkommen till den autistiska revolutionen « trollhare
- Får det lov att vara en kopp kaffe?
- Pachter: iPod touch is "dangerous" for game publishers
- The latest from Jonathan Keats
Bara en fundering: skulle de ökande tertialsiffrorna klara sig om man jämförde dem utifrån tidningarnas olika kampanjer för att få nya prenumeranter?
Det här är bra. Och självklart är det från SMF. Varför har inte Svenska kyrkan gjort något sånt här på bred front? Det sker i församlingar och jag vet att Martin Garlöv jobbar hårt för det men varför sker det inte utifrån Kyrkomötet, utifrån Fort Knox på Sysslomansgatan? En journalist ringde mig och vi pratade om kyrkan och nätet – och jag insåg hur uppgiven och lite bitter jag nog lät: tänk alla idéer som vi hade på slutet av 90-talet. Och hur oerhört negativt de bemöttes av de som kunde något. Hur lite uppmärksamhet våra IT-konfirmander fick 96-97 av kyrkan (men mycket av andra media) osv.
Jättebra postning om bloggande av Ulrika. För – är det alltid mängden som är viktig?
Berglin kramar lite papper :)
Är det så att företag väljer att inte svara på negativa tweets? Det vore dumt i såna fall…
Microsofts FUSE Lab är oerhört spännande.
86% av småföretagen använder inte sociala medier enligt en Citibankundersökning. Anledninger? 1. Kunskap. Småföretag drivs av personer som sällan kan marknadsföring – de är experter på sin grej. Att använda sociala medier innebär ett behov av att få kunskap och lära sig hands-on. 2. Tid. Det tar tid och det är inte alltid att småföretagare riktigt lärt sig att se prioritering av marknadsföring som nödvändigt. 3. Sociala medier. Fortfarande i sin tonårstid, fortfarande inte ”technologically boring” som Clay Shirky säger. Och fortfarande ligger ex.vis Facebook alltför långt bort för att vara enkelt att använda som marknadsföring.
Ett av de bästa argumenten: ska man förbjuda telefoner och eller se till att folk inte pratar med varandra på kontoret? Det är samma sak som att blocka sociala mediesajter. Folk är ibland dumma i huvudet :)
Mycket viktig och mycket bra genomgång – makes one think ibland och att sträcka på sig ibland. Själv är jag glad att jag jobbat med ”vanlig” kommunikationsstrategi och branding strategies i många år där dessa misstag alltid också är närvarande. Det som saknas i den här genomgången (kan iofs gå in i Homework) är – förstå målgrupperna.
En rätt roande artikel som handlar både om sociala medier som autistisk konspiration och ett visst stort dataföretags image som the evil empire.
Vill ha. Se vill jag ha en billig administrationsrobot.
Jag tror att Apple kommer att hota handhållna spelkonsoller stenhårt. Problemet är att de tillslut har fått en så diskrepant produktkatalog att det blir svårt att hålla ihop varumärket. Sen kan jag säga att den som räknar bort Zune HD riskerar att stå med lång näsa
Jag älskar intelligent galenskap. Det här är precis det: vriden idé som sätter ljuset på vår verklighet