Kategorier
Kommenterat

Kortbloggat/digitalpr.se-2009/10/11

  • Look At Me: Effectively Pitching The Blogosphere – ReadWriteStart
  • RWWs inspel på hur man pitchar på en bloggare. Frågan är dock om inte RWW blivit mer ”vanligt media” snarare än bloggare?

  • Digmar » Arkiv » 2,5 år med digitala medier
  • Tack Ola och grattis Com Hem som får en kille med koll.

  • Twitter is my living room, Facebook my kitchen – how I use different social networks « Opportunity Cloud
  • Det här är en postning som fortfarande är mycket relevant och efter att idag fått en massa skäll för att posta var jag befinner mig känns det som om jag än en gång måste se över flödena.

  • De oinvigda « Karin Friberg
  • Underbar text av Karin som är en av de skönaste människorna man kan tänka sig.

  • What's The Social Technographics Profile Of Your Customers?Groundswell
  • Stegen är gammal men onekligen skulle man vilja kunna jobba med deras ST. (via Ulrika Ingemarsdotter på Twitter)

  • Conversation Agent: PR is not Dead
  • Hon är så bra Valeria. Konversation är nyckeln och det handlar inte om att PR dör eller reklam dör utan förändras genom att bygga ömsesidighet och respektfullhet mot dem som man ska nå.

  • These are a Few of My Favorite Tweets | Brian Solis – PR 2.0
  • Ramlade över Favstar.fm när jag rotade igenom nya Tweetie 2 och det är ännu ett exempel på hur Twitters ekosystem börjar att bli viktigt och användbart.

  • Real Friends VS Internet Friends « Bit Rebels
  • Diana Adams försöker hitta skillnader mellan hur vi hanterar frågan ”hur mår du?” AFK och BTK men jag skulle vilja påstå att det snarare bevisar att vi faktiskt är samma oavsett om vi är på Twitter eller inte. För om man får frågan AFK ”hur mår du” så tenderar vi knappast att berätta om hur ledsna vi är, hur ont vi har i kroppen eller liknande utan det handlar om att svara ”bra du då?” och är en hälsningsfras snarare än en fråga.

  • Why Design Thinking Won't Save You – Peter Merholz – HarvardBusiness.org
  • En mycket viktig postning utifrån två delar: det nya medielandskapet och fr a den nya demografin kräver helt andra helheter än vi tidigare jobbat med. Själv är jag tacksam för att exempelvis få jobba med en CD som tar en MBA och har sin bakgrund i tekniskt utbildning medan jag själv kommer från olika disparata delar. Det går inte att säga att vi ska jobba med antingen den ena eller den andra processen: utan de måste tillsammans skapa en ny process där en så bred möjlighet och en så djup kunskap kan finnas att man träffar rätt även när mottagarna är mycket disparata och individuella.

  • [ s-buzz ]: Progressiva bloggar ger avtryck och påverkar debatten
  • Det man kan se är att ett strukturerat arbete med att samla bloggare inom intresseområden och göra dem medvetna om länkekonomi etc påverkar olika listor som väger tungt på inlänkar. Netroots har arbetat medvetet med medvetandegörande och nu betalar det sig på Knuff-listan.

  • 10 things you need to stop tweeting about – The Oatmeal
  • Det här är roande. Särskilt #2 :)