- Lär av bloggarna!
- Click-Happy Tweeters View Ads Twice as Much
- Fransmän frågade ut telekomkritiker – DN.se
- Facebookfällan | Nordnetbloggen
- Årets 10 dyraste svenska domännamn
- Tidningshusen behöver uppfinna datorn
- Marknadsföringens Ying & Yang – Hybridmarknadsföring
- Mindpark #001: När medierna ignorerade sin publik
- Facebook och företag funkar trots det privata
- On value and valuation
- Bard: "Kunderna kommer ruttna på dig" – Internetworld
- Hur tips blev sajter – Barnporr del 2
- Amos är alltid glad
- Skribenten Linda Skugge: Mina barn ska pressas och utvecklas till max
- "Obama är kommunist"
- Jan Eliasson blev den tredje mannen i rad i "Här är ditt liv" – många läsare upprörda
Mycket bra postning av Jerry.
Intressant studie: kan det vara så att det är en ny våg av adopters som helt enkelt också kommunicerar reklam online till skillnad mot den första vågen?
Fransmännen försöker att ge sig på Camilla Lindberg. Lycka till. Men frågan är hur många andra av riksdagsmännen som blivit approacherade och som inte har samma stöd och grund i motståndet mot Telekompaketet.
De som börjat att använda sociala medier även i företaget går inte på snack om ”sociala medie-fälla” eller liknande saker.
Hm. Det skulle man ha. Ingen som vill köpa mina? :)
Mycket bra av Micco.
Integrerad reklam. Jag har tjatat om det i mer än fem år.
Martin Jönsson är tillbaka. Och det med besked.
Brit har gjort en perfekt postning om hur Facebook faktiskt fungerar både som privat arena och som möjlig arena för företag att möta sina kunder.
Doc Searls skriver om silos och öppna strukturer, som vanligt en text med rejlt tuggmotstånd.
Jag tror han inte har rätt i det han säger om företag och sociala media och jag är inte ens säker på att han tycker som han gör utan vill snarare se till att snömoset försvinner.
Statistik är svårt och Swartz torpederar Ecpats skrämselpropaganda.
Underbart exempel på att använda Facebook för att uppmärksamma vardagshjältar.
Anna Anka är på riktigt. Linda Skugge är bara rädd att inte vara the bitch längre.
Anna Anka är som en perpeetum mobile: det bara går och går och emanerar sig själv nu. Guldgruva för TV3.
Jaja. Det är viktigare vad gästerna har för kön än att lyssna. Själv tycker jag det är pinsamt att dra upp det i samband med Eliasson: det finns ingen av hans kaliber i Sverige. Att det sen är uselt dåligt av SVT att inte kunna skrapa ihop kvinnor är en annan sak men det här blir faktiskt rätt enögt.