- Interview with John Squire of Coremetrics on web analytics
- Why government should stay out of the App Store
- Now Trending On Twitter: Mass Unfollowing
- Is your blog signal getting through the noise?
- Working out who influences the influencers
- The Portable Social Graph
- Old media promotes Google new media
- An Adventure Unfollowing All The People I Followed on Twitter (Without a Happy Ending)
- Bok om passionerad träkonstnär
- Scoble, Twitter and the wisdom of the crowd!
- Feeding Your Quest for Shared Knowledge with Feedly
- Six in 10 Consumers Still Use Newspaper Ads
- Ban airbrushing of models in children's ads, says MP
- Dr. TweetLove, or How I Learned to Stop Worrying and Love the @Ev Bomb
- TinyChat Just Got Even Better: Higher Resolution, More Control
- "Twitter kan skada företagen allvarligt"
- Rolf van den Brink » Arkiv » 70 000 rädda för reklamen – Apoteket borde kräva pengarna tillbaka av F&B
- Snabbtest för ditt webbprojekt — jardenberg unedited
- Top Brands on Twitter | The DoubleThink – The Art & Science of the New Marketing
Lång intervju om webbmätning.
Reglering är åt helvete och att Google nu försöker få hjälp av federala myndigheter för at plats i AppStore känns väl sådär.
Mer om Twitter unfollowing. Och jag gissar att vi i Sverige kommer höra en mängd ”twitterexperter” förklara att exklusivitet i reciprokalt följande är helt ok. Själv har jag använt mig av det i tre månader..,
En sån här graf håller jag också på med. Men den är än så länge så invecklad att jag
måste hitta nya sätt att visualisera.
Mer sociogrammande. This is my autumn.
Sociografin som man tar med sig. Japp.
Jangles skriver pmm Googles marknadsföring för att möta hotet från Office Web Apps.
Dom jag sagt Next stop Friendfeed.
Oerhört roligt case som började för flera år sen när jag jobbade på HCO.
Den gamla regeln var att följa nästan alla som följer dig. Nu väljer Scoble och andra att göra något annat. Helt klart är det rätt korkat att göra regler utifrån kontextuella situationer. När A-listers valde att säga att man skulle följa alla som följde en själv så var antalet användare mycket färre, mycket mindre spam och färre mainstreamanvändare. Alltså var det möjligt att använda sig av reciprok följande. Idag är situationen annorlunda: alltså förändras kontexten runt Twitter och reglerna blir opraktiska.
Jag har inte lyckats bli kompis med Feedly men gillar tanken och möjligheterna
Annonser ja. Vem fan pratar annonser?
Airbrush? Roande att inse att brittiska parlamentet nu kommit in i sjuttiotalet. Om tjugo år kommer de väl förklara att Photoshop är ondskefullt. I övrigt: reklam är idag vad Beatles var på 60-talet. Synd bara att det svänger sämre.
Mycket lärorik postning om hur det är att vara startup och plötsligt få ”vågen” och hur hela vår verklighet förändras: research är i realtid, ingen kan längre räkna med kontorstid och hur vår definition av privatliv förändras.
Intressant tjänst.
Nämen, hej och hå. Jag blir så trött på McAfee och F-Secure som konstant arbetar kontraproduktivt. Idén är säkert att företagen ska köpa väldigt mycket av deras program men problemet är att det här spelar i händerna på diverse it-avdelningar som ser möjligheten att stänga ute Twitter, Facebook och allt som har med sociala medier att göra. Sen är det väldigt intressant att så många sägs använda Twitter: något vi som arbetar med sociala medier ännu inte klart kan säga. Det intressanta är också att McAfee uppenbart inte riktigt har koll på hur Twitter faktiskt fungerar: att de flesta inte följer fler än en handfull och drmed ser de inte speciellt mycket skadlig kod alls. Så det här är i mångt och mycket avancerad bullshit.
Själv tycker jag mer att de 70k har något fel. Lite sillmjölkigt att bli rädd för en reklam…
Jockes snabbtest för webbprojekt är 101 för de flesta innovationsidéer. Enkelt snabbt och bara att sätta igång.
Intressant graf som bygger på Brand Republics listning på varumärken och omnämnanden på Twitter. Självklart är det en liten undersökning, det saknas en mängd varumärken men det visar ett antal saker: a) det är inte självklart att alla varumärken omtalas – även om det säkert finns en lång svans. Men det är inte en självklar långa svansen när det gäller omnämnanden. b) lärdomen är att varumärken som vill bli omtalade behöver skapa närvaro och göra det på riktigt.