Kategorier
Kommenterat

Kortbloggat på digitalpr.se-24 July 2009

  • Exclusive: Twitter to Debut a New Main Homepage Next Week | Kara Swisher | BoomTown | AllThingsD
  • Twitter rör på sig. Twitter 101 som ska vara en uppstuds för företagens användande av Twitter och ny landningssida för att bättre ge nya besökare en överblick av vad Twitter faktiskt är. Twitter är inte längre geekigt och startup-igt. Det är en reell tjänst som snabbt utvecklas mot en självklar plats för marknad och konversation.

    Och jag tror att vi kommer att se hur ett antal early adopters nu på allvar flyttar vidare.

  • Top 10 Blogs About the Social Web : Web 2.0 : Technology : Blogs.com
  • Oväntade val i listan. Chris Brogan, Brian Solis eller Steve Rubel är inte med.

  • Take the profit motive out of news | Victor Pickard | Comment is free | guardian.co.uk
  • Det är möjligen en fin tanke om att göra medier till samma sak som public funded museer och liknande men jag tvivlar starkt på att det på något sätt skulle ge en bättre medievärld. Jag tror inte alls på att ta ur profitmotiven utan snarare visa på ytterligare sätt att göra en kommersiellt gångbar modell där journalistiken har ett värde.

  • 12 Ways to Use LinkedIn Today
  • LinkedIn har inte slagit i Sverige ännu – men de tolv tipsen är värdefulla om man ska börja att nosa på den tjänsten.

  • Hur väl behärskar du den sociala webben? | Slumpnavigator
  • Martin har skrivit om att rekrytera personer med sociala mediekompetens. Jag håller med honom och jag tycker man ännu mer kan trycka på att det är viktigt att personerna förstår den sociala medielogiken: helt enkelt att det inte handlar om broadcasting utan om konversation. Sen tror jag fr a i blogghänseende det är intressant att kvantitativt fråga om hur länge någon bloggat men också hur man förstår skillnaden mellan influencer och connector när det gäller exempelvis länkekonomin.

  • Ten Tips for Improving the Social Media Consultant and Client Relationship
  • Bara att anteckna. Mycket viktiga råd som man inser att man många gånger missar. Och faktiskt är det ju ändå så att jag som konsult också ska tjäna pengar…

  • HOW TO: Build Your Personal Brand on Twitter
  • En how-to som kan starta personal branding på Twitter. Well – sen handlar det ju om att inte göra något dumt, skriva om det man faktiskt kan och göra det intressant :)

  • Twitter Launches “Twitter 101?, Step One Of The Business Plan
  • Techcrunch dyker ner i den nya företagsinriktade idén som Twitter verkar starta. Intressant framtid för mikrobloggtjänsten.

  • Nytt rekord för skräppost | Dator | Pryl | Aftonbladet
  • Samtidigt blir spamfiltren mer och mer effektiva. Jag får inga spam på någon av mina adresser. De filtreras effektivt av både Exchange och av Gmail