- MySpace to cut two-thirds of global workforce | Reuters
- Åtalas för otillåten webb-tv | Inrikes | SvD
- PR-byrån kritiserad i Engeseths nya bok
- Världens bästa jobb bäst i Cannes
- Fler måste ansluta sig till Wikipedia-revolutionen | Kultur | Aftonbladet
- 25+ Useful Infographics for Web Designers | Webdesigner Depot
- Undvik lådvinsfällan i sommar
- Gawker – Feds to Hound Blogs for Acting Like Magazines – Ftc
MySpace har tappat oerhört mycket av sin användarbas och den fråga som vi ställde för något år sen: vem kommer vinna racet har nu fått sitt svar. Myspace försök att bli ett allmänt nätverk och fighta Facebook gick inte. De kommer gissningsvis att bli ett nischat nätverk och förhoppningsvis väljer de att fortsätta vara musikbranschens framtid. Men det svider nog rejält i Murdochs stolthet.
Återigen ska upphovsrättslobbyn försöka få till en fällande dom för länkning till upphovsrättsskyddat material. Det har inte gått förut och jag hoppas att det inte går idag. Oavsett vad man tycker om detta så är problemet att länkning helt enkelt inte bygger på upphovsrättsbrott. Samtidigt har vi fler och fler exempel på hur just länkandet mer och mer anses innebära tillhandahållande (det är en del av TPB som dock inte fick stor spridning).
Jag ska läsa den men tycker att Stefan utgår från en konstig bild av PR-branschen. Och en rätt konstig bild av reklam…
Tycker det är en värdig vinnare i Cannes. Roande är att jämföra med den lätt beiga ”Sveriges bästa jobb”-kampanjen.
Kälvemark tar heder och ära av… tryckta uppslagsverk och hyllar crowdsourcing. Mycket bra, mycket bra.
Ibland vill man som planner ha en AD i bakfickan.
Ni vet traditionella medier. De är bra på det här att hitta nya vinklar. Nya medier däremot är ju ett träsk av navelskåderi. Jodå…
Tidsdokumentation: det som varit ok för diverse journalister är nu inte ok för bloggare. There’s a revolution.