- NEDRÄKNINGEN BÖRJAR!
- AdSense: The (Weak) Elephant in the Room
- Iranska bloggar består av pladder
- Spotto!
- Milestones in Iran
- Talk About Iran And Other Worldwide Conversations
- A New Way to Spread the Word
- Relationskyrkogården – företagets värsta fiende · Mindpark
- Audience is King
- Audience is King
- Adding value in the new news ecosystem
- facebooktopp_956991w.jpg (image)
- Apropå näthat
- News sites or ad sites?
- Khameneis världsbild är inte vår världsbild
- Twitter on the Barricades in Iran – Six Lessons Learned – NYTimes.com
- Protestens namn på nätet: "Twitterrevolutionen"
- Schwarzenegger twittrade om flygdrama
Unni D kör crowdsourcing på den kommande boken. Ett spännande projekt men som återstår att se om det blir bättre eller sämre.
En måste-läsning.
Det här är briljant satir mot alla de Guillouar och andra som konstant dissat sociala medier.
Man borde tipsa Seth om bloggen gulabilar.wordpress.com :)
En bra genomgång av alla möjligheter som finns för att följa händelseutvecklingen i Iran.
Realtidschat med översättning. Fantastisk idé!
Ah, mainstreammedia har förstått att sociala medier också kan vara en marknadskanal.
Jocke exemplifierar med hur Erik Olssons facebooksatsning verkar vara gammal trött broadcasting – eller snarare skulle jag vilja påstå att det är ett bevis hur illa det går när man sätter ett kampanjtänksraster på sociala medier. Om man bygger upp relationer men skiter i att hålla kvar dem – är man då ens värd uppmärksamhet?
Oh så bra. Audience is king.
Oh så bra. Audience is king.
Twitterrevolutionen kräver mer än endast nättillgång. Filtrering och journalistiskt hantverk bland annat. Jarvis sätter fingret på problemet.
Ah… briljant briljant ja jävlar (via Johanna)
DVIJDVS aka Linda är trollmadam nummer ett. Hon har tränat sig på diverse SD:are i gamla bloggen. Hon är nästan bättre än jag på det här :D
hehe Bilderna säger mer än många ord…
Jag har skrivit om valet i Iran och en del av texten tar upp rollen sociala medier haft i händelseförloppet. Självklart handlar det inte om att sociala medier ensamt skapar revolutionen – det är faktiskt löjligt att en del i princip ger segern till twitter men jag menar att de sociala plattformarna skapar incitament och möjligheter till en spridning, en viral spridning av information som genom de nya digitala medierna helt enkelt får större effekt, vidare spridning och högre altitud än någonsin förut.
Mycket bra artikel om Twitters möjlighet (i en framtid) till impact. (tipstack zooeey)
Twitterrevolutionen… det kan bara en kvällstidning komma på. Särskilt när väl Facebook räknats som mycket viktig…
Twitter är för alla – även gamla terminatorer