- Fildelningen på väg att gå under jorden | Nyheter | Aftonbladet
- En sak i sänder gör att många saker händer
- Ut med brev, in med video
- Hitta gravstenar i Sverige
- Twitter-grundare avsl?jar aff?rsmodeller – Internetworld
- "Twitter f?r?ndrar hur vi alla kommunicerar" – Internetworld
- Elisabeth Höglund flippar ur, eller?
- Säkerhetslucka som avsöjar webbläsarens history
- Heja Norge! « Internet, mode, mjukvara och smink!
- Nya DagensMedia.se låser arkivet och tar betalt för nyheterna
- Crowdsourcing: ThePactProject, en gruppskapad skräckis
- 10 Things You can Do with WordPress Besides Blogging — WPCandy — WordPress Themes, Plugins, Tips, and Tricks
- Internet… Sure!
- A Long Way to the Top
- Public bodies can't manage a Twitter account? WTF?
Det finns alltid någon som kommer att tjäna pengar på Ipred också – och det blir inte upphovsrättsinnehavarna den här gången heller.
Bra tips för GTD från Beta Alfa. Just Evernote är kärlek, ren och pur. Tillsammans med Dropbox så förenklar det livet oerhört mycket.
Jenefeldt skickar videor istället för det personliga brevet. Modigt och smart (eftersom han söker jobb inom kommunikationsbranschen som borde fatta nya saker).
Sök på gravar i Sverige. Lite suspekt säkert intressant för vissa. Ett exempel på att allt är möjligt att databashantera och göra sökbart enkelt.
det är företagen som kommer att betala för Twitter. åtminstone om man får tro vad Biz Stone säger. Verified Accounts, sök, datamining (?) och gissningsvis collaboration-accounts. En del bra, en del minst sagt svåra när det kan innebära att man faktiskt kan filtrera bort företag på ett aggressivt sätt vilket därmed innebär att själva affärsmodellen kan förfelas. Å andra sidan handlar det alltid om att företagen måste göra rätt – vara öppna och konverserande och då är det inte nödvändigtvis intressant att filtrera bort dem.
Annika har varit på 140CharConference och det är onekligen Twitter som skakat om marknaden en del. Frågan är hur mycket om man tittar på längden. Jag tror att det i grunden ändå förändrat många förhållningssätt som marknadsförare och företag har gentemot hur man kan möta sina kunder. Men det krävs mod att förflytta sig från broadcasting till microcasting och konversation.
Gammal postning men fortfarande irriteras jag över det hela: a) att Elisabeth Höglund inte är mer försiktig med sitt personliga varumärke. Kommer man kunna tro på henne igen som journalist? b) att man väljer att använda sociala medier som nyttiga idioter på ett utstuderat sätt – under radarn. c) att det är så dåligt gjort.
Illa även om själva djuplänkningen inte finns med.
Lysande.
Jag är böjd att hålla med Dojan. Att stänga ute Google och låsa in arkivet skapar inte någon Long Tail-effekt. Och det är den som nätet bygger på i mångt och mycket.
Spännande är det och när man läser Springtimes idéer bakom det hela så blir det ännu mer spännande.
Jag älskar WordPress. Det har jag gjort trots att jag spenderade 2003 med att ofta svära över de tidiga versionerna och överlevde tack vare Åsk Wäpplings oerhörda kodhjärna (och stora hjärta). Innan jag lämnade Heimer & Company så initierade jag också att vi började att bygga sajter med hjälp av WP i så stor utsträckning som möjligt. Så här finns extensiva tips på hur man kan använda WP på många fler sätt än bara att blogga. (via TKJ)
Insikten om hur fort det kan gå och hur illa det kan gå när man a) fastnar i tekniktänk b) blir för stor och lat. Och när man försöker att bygga om gamla tekniker för att fungera i det nya. ”låt oss ringa internet och skaffa sendmail”… det är en klassiker.
En alltför vanlig histora bland företag som fortfarande kör webbplatser som skapades i början på 2000… av diverse mer eller mindre amatörmässiga webbdesigners för dyra pengar.
Oerhört intressant story runt Croydon Councils fullkomligt huvudlösa hanterande av sociala medier och strutslika inriktning på sin informationshantering.