- Jardenbergs feta domänklipp
- Microsoft veteran launches Twitter search engine
- Rapport från Cannes, dag -6
- Slakt på Myspace
- Reklamköpen ned 23 procent i maj – Dagens Media
- Bloggkampanj från Renault – Dagens Media
- Twitter Is a Player In Iran's Drama
- Efter bilderna på Facebook – rektorn sparkas – Nyheter – Senaste nytt | Expressen – Nyheter Sport Ekonomi Nöje
Stora nyheter om Jardenbergs domänförsäljning.
Sök på Twitter är grejen. CrowdEye tillsammans med OneRiot och Topsy (vilka jävla namn folk hittar på…) gör Twitter till något annat än att bara berätta vad man gör.
Mellstrand rapporterar från Cannes.
MySpace valde en annan väg och tappade fotfästet. Första stora slakten inom sociala nätverken sedan Lunarstorm. What’s next?
Oj…
Jag skulle vilja säga att Jerlov försöker göra en Fiesta Movement men det känns så där svenskt mellanmjölkigt – och som vanligt ”kampanj”. Fuck – reklambranschen håller verkligen på att försöka förstöra sociala medier med kampanjtänkandet…
Inte så mycket mer att säga än att sociala nätverk funnit sin plats just nu. Nu börjar arbetet att bygga ihop och upp det till både en affär som är möjlig att leva av och på verktyg som uppfyller behov snarare än att läckert fungera som människa.
De analoga värderingarna och okunskapens triumf. De enda som kan se de här bilderna är de som rektorn är kompis med – är han kompis med sina elever? Det här handlar om något annat och nätet får (än en gång) vara scapegoat. Och N24 fortsätter sitt minst sagt snaskiga intåg i mediebranschen.