- Birro slutar blogga – N?je – G?teborgs-Posten
- Official Google Blog: Square your search results with Google Squared
- Digg the Blog » Blog Archive » Ads You Can Digg…or Bury
- Gawker – Theme Music for the Death of the Media – Advertising
- bisonblog: Min bransch i framtiden (Del 7 i Moving Images bloggstafett)
- Guest Post of sorts: Nicholas Lemann at Columbia Journalism School Graduation
Vilken gång i ordningen? Tredje? Fjärde? Börjar bli lite ropa på vargen över Birros bloggstopp.
Google gör samma sak som Wolfram Alpha och gissningsvis försöker man hitta ett sätt att koppla ihop information som Bing gjort i USA.
Jag håller med Jocke om att Diggs nya reklamkoncept är ruskigt innovativt. Det udda och som jag försöker förstå är att ju mer en annons är Diggad desto mindre får annonsören betala – det skapar onekligen dubbla incitament för att bygga push för reklamen: både att få många visningar utifrån många diggs respektive att få betala mindre. Click-fraudvarning.
Jodå. Roligast är det när det hela byggs på verkligheten.
Intressant lång postning som är en del av Moving Images bloggstafett.
Fantastiskt tal till nybakade journaliststudenter. Istället för att ducka och ojja sig utmanar han journalister att omforma såväl journalistiken i sig som hur journalistik ses av omvärlden. Det innebär att förändra men också förmera värden.