- Twitter Blog: We Learned A Lot
- En uppfinnares syn på upphovsrätt | Trygghetsvakten blogg
- Social Media: From the Fringe to the Front Page | PandemicBlog
- Social Media Impacts Ad Agency New Business « FUEL LINES Fueling Ad Agency New Business Through Social Media
- DetectiveMarketing.com: Briansolis.com: Lectures on relevance of social media
- Twitter Decides We’re Not Smart Enough For @Replies, Changes Them Again
Det här är sociala medier. Att användarna är så starka att företaget måste lyssna. Det här är också ett bra exempel på hur man konverserar sina tänk. Det är bara synd (även om det kan vara förståeligt) att Twitter inte har några kommentarer på sin blogg.
En fantastiskt bra text – och smart marknadsföring för Trygghetsvakten. En aktuell fråga, ett personligt och samtidigt mycket professionellt tilltal. Många länkar. På två inlägg. Briljant.
Allt ska nu bli mainstream. Självklart – men frågan är fortfarande om det sker just nu.
En intressant jämförelse mellan traditionell marknadsföring kontra new media marketing. En del slirar men annat är klockrent.
Jag tycker det är fascinerande att alla experter förklarar att andra experter inte fattar något. Engeseth faller i samma fälla: men han har rätt, precis som Brian Solis – och som jag hela tiden försöker förklara: strunta i plattformarna. Sociala medier är ett mindset.
Twitter har sedan några månader möjligheten att manuellt välja att få alla svar som personer man följer skickar – default är att bara se svar från en person som man följer till en person som man också följer. Nu fick Twitter för sig att ta bort den valmöjligheten vilket fått många att bli upprörda. Möjligheten med den funktionen är ju att hitta nya personer att följa genom att se hur intressanta svar de ger, deras sociogram etc. Det intressanta med den här diskussionen är också interaktiviteten: genom att många användare upprörts och använder #fixreplies så har Twitter lyssnat och funderar på att återställa möjligheten att följa alla replies.