- Microsoft Must Buy Twitter (MSFT)
- Twitter is more sensitive to news buzz than Facebook
- Breaking Tweets | World News, Twitter-Style
- Gray: You make my heart go all a'Twitter – The Saratogian Life: Serving the Saratoga Springs, N.Y. region (Saratogian.com)
- Surviving the Twitter Learning Curve
- The Coming End of YouTube, Twitter and Facebook Socialism – Advertising Age – The Media Guy
- MediaPost Publications Is My Brand Right For Twitter? 05/04/2009
Jag tror fortfarande att Twitter inte tänker sälja ut. Men det är en intressant take Nicholas Carlson tar på vem som borde köpa Twitter.
Twitter är byggt för snabbhet medan Facebook handlar mer om konsistenta relationer?
Att använda Twitters styrka som snabbt nyhetsflöde har BreakingTweets insett och börjat att använda. De plockar upp det som händer, samlar det och ser till att händelser och tweets om samma sak blir kopplade till nyheten. Det här är helt enkelt en spik i kistan för vanlig traditionell media.
John Gray är inte helt säker på att det här med Twitter handlar om konversation.
Twitter är inte enkelt. Men följer man Eric Stoffles tips så blir det enklare. Som någon smart sagt: vi håller på att bygga Twitterkulturen – den är inte fixed.
Simon Dumenco funderar över hur alla de fria nätverken faktiskt ska kunna överleva när de inte hittar sin affärsmodell. Tänkvärt – för vad händer om Twitter får slut på pengar? Kommer vi att gå därifrån eftersom vi vill ha det gratis eller kommer vi kunna tänka oss att betala för det?
Kan alla varumärken vara på Twitter? Ja, är mitt svar men jag tycker att Ben Weisman är eftertänksamt bra när han går igenom vad som kan behövas för att det ska fungera. Fr a är hans point runt Skittles bra: att de missar det centrala när de gör sin sociala media-stunt är att konversera.