- News Corp will charge for newspaper websites, says Rupert Murdoch | Media | guardian.co.uk
- Text 100 Stockholm: Social media för ett stålföretag – är det möjligt?
- "Nä, jag läser inte bloggar"
- Till alla som är trötta på att blogga (ibland)
- Please copy me – SAS hjärtar SJ i stirrframkallande banner
- Twitter Is A Tool For Ambient Awareness
- Gray: You make my heart go all a'Twitter – The Saratogian Life: Serving the Saratoga Springs, N.Y. region (Saratogian.com)
- Experterna gör tummen ner för Malmö stads satsning – Malmö – Sydsvenskan – Nyheter dygnet runt
- Brian Solis till Disruptive Media · Mindpark
- Positionering: Den viktigaste strategin inom marknadsföring | The Brand-Man
Det är onekligen intressant att Murdoch pekar in mot att det är dags att börja ta betalt för nyheter på nätet. Jag är djupt skeptisk men gissar att det dels handlar om att försöka rädda printversionerna, och att man tror att nätanvändarna är redo för att börja betala. Jag tror det är ett feltänk – fr a om man räknar in digital natives som en kommande viktig grupp.
Anders Lundin har hittat ett spännande case från ArcorMittal som dels handlar om b2b men kanske snarare om HR. Det är liknande tankar som vi jobbade med för E.On HR för något år sedan. Jag som jobbat en del i samma del som Arcor ser också möjligheterna att använda sociala medier – och just att låta det vara ”semiinternt” är nödvändigt då det ofta är väldigt många anställda, och få har tillgång till dator på arbetsplatsen.
Undrar om det syns på Lotten att hon är bloggare? Skarpa ögon och ett skarpt… tangentbord. Som vanligt.
Lotten ger tips för bloggtrötta. Kanske borde de där kändisarna som slutat blogga och skapat ”bloggdöden 3.0” läst det här?
Bra. Kul. Vågat och onekligen händer saker när det gäller varumärken. Istället för att pinka revir så sker en förändring mot att faktiskt ha kunden i fokus. På riktigt.
Mycket intressant metaforik om Twitter. Väl värd att ta in. Twitter är så mycket, så många perspektiv.
Gray gillar inte sociala medier speciellt mycket. Han gör en minst sagt rejäl sågning av Twitter och menar att hans kolumn räcker. Han påminner lite om Siewert Öholm i högform.
Jag håller med fr a Jocke – bättre att faktiskt sätta sig ner, göra en strategi och arbeta på flera plattformar.
Vem är Brian Solis? Kolla Jockes post.
Micco G skriver en lång och bra grundtext om positionering och differentiering av ett varumärke. Läs den. Återigen visar det sig att planners är bäst på att blogga av reklamare :)