- Planning STHLM: Jag är inte reklamare
- Svenskan som skapade Twitters logga
- The great game
- Social Media: From the Fringe to the Front Page
- "Gjorde slut" på Facebook – då föll maken i koma
- Facebook – Resan till internets mittpunkt
- Internet, framtiden och social konvergens – Social utveckling på internet
- Svegfors vill begränsa sociala medier till det privata
- Facebook: a response, part II – Miss Conduct's Blog – Advice column with manners and etiquette information – Boston.com
- Eight things you didn't know about the internet – New Scientist
- Är Twitter och sociala medier bara en ankdam för uppmärksamhetskåta kändisar?
- Teknik är värdelöst utan människor
- Coolness i böcker och programvaror
- Bloggstorm mot universitetsrektor
- Social Networking and CRM
- My Pitch Log Mashup, Vol. 6
- Rektor Bremer och lärare Karlsson cyklar i olika ligor
- Microsoft's plan to make social networking pay – Apr. 29, 2009
Ibland är man det ena ofta det andra men planner är inte ett yrke det är ett sätt att förhålla sig till sin omvärld. Typ.
Det här är lite som ändå sociala medier ibland kan vara: en idé, en skiss och sen kör vi. Knappast hållbart i längden men finns en skönhet i det.
Underbart att läsa det som vi sagt i över ett års tid, jag och Brit och JMW.
Pandemic tar upp hur sociala medier nu blivit en del av många människors nyhetsflöde på olika sätt. Och inom marknadsföringen så talas det mycket om sociala medier. Som påpekas här kan det ha att göra med att samtidigt som sociala medier kom ur teknikkokongen så drabbades vi av lågkonjunktur. Alltså skapades en tillfällighet där två utvecklingslinjer korsades och tog en helt ny väg.
I diskussionen runt Kontaktmannens postning vi sociala medie-gurus är opedagogiska påpekar Ronnestam att vi kanske skulle satsa på att få ”vanligt folk” att finnas på sociala medierna istället för att lära alla marknadschefer att twittra. Jag tror att den utvecklingen sker lika synkront – och mötet sker mellan utvecklingslinjerna även här. Kanske är det svininfluensan som kan skapa ett av de många små genombrott som måste komma – eller det faktum att exempelvis Facebook nu är på väg mot den kritiska massa av användare där det helt enkelt börjar att rulla av sig själv: när det blir mainstream.
Ännu en soppa på en spik. Det intressanta är dock impacten på det sociala livet när alla ens vänner också är på facebook. Samtidigt känns det hela extremt tunt. Och rubriken måste vara en klassiker…
Facebook en del av internetkroppens organ. Mycket bra tänkt.
Det här är så sjukt bra skrivet av Daniel!
Det kan väl lugnt sägas att Svegfors endast borde uttala sig i sin privata sfär. För det kommer mycket dumt ur den munnen.
Diskussionen om meningen med Facebook efter Facebook Dissenters inlägg fortsätter. Miss Conduct förklarar att det faktiskt är meningsfullt – det handlar om konversation och oss som sociala djur.
Spännande från New Scientist om Internet.
You don’t have to say more than this… Människors negativa inställning till sociala medier känns igen från när e-posten kom, när webben kom eller varför inte: redan telefonen var ifrågasatt. Tyvärr gör det inte det hela bättre.
Oh så oerhört bra Axbom! Digitala värderingar och digitala infödda har en helt annan inställning än lärare och skolfolk tror.
En känsla av nostalgi: Eudora. Och Blinda Hönan kör det fortfarande. Fascinerande.
Även Wackå skriver om Bremer-gate
Mycket intressant take och beskrivning av ett tänk runt att bygga ett enkelt analysinstrument
Massor av godis.
En intressant post om hur marknadsföring går till i sfären
Disclaimer: ja jag jobbar med MS. Men jag tycker att MS Vine är en briljant tanke. Det handlar om att lyfta in nyttan, det lokala och mixa det analoga och det digitala med varandra. Sen kan man självklart diskutera subscription-tanken.