Kommenterat på digitalpr.se – 29 April 2009

  • I Love Ikea
  • Smart eller kommer IKEA komma att sätta p för affärsidén? Det återstår att se.

  • Vi bygger Internet: Åsk
  • ”Populärkulturskälla”… jaja :). Åsk intervjuas i Vi Bygger Internet om Adland.tv.

  • BLOGGDÖDEN – Nöje – Expressen.se
  • Nej, Expressen. De är inte kända bloggare. De är kända människor som bloggar. Det är en jäkla skillnad.

  • Microsoft To Embrace And Extend Twitter, Facebook – The Channel Wire – IT Channel News And Views by CRN and VARBusiness
  • Microsoft startar en beta för Vine som ska bygga på att hålla kontakt med varandra via olika sociala nätverk men som samlar ihop signifikanta andras tweets samtidigt som det handlar om ett kraftfullt filter. Inriktningen verkar vara på att skapa en social hub i samband med större händelser i världen. Samtidigt som det ska handla om att bygga upp grupperingar. Återstår att se vad det faktiskt blir. Synd att betan inte är större och internationell.

  • Evangelist, javisst! | Doktor Spinn
  • Det är en intressant take som finns men jag tycker Åström gör den väl dikotomisk. Sociala medier är virala i sig själv eftersom själva konversationen skapar potential för att ”få fötter” när det gäller det som talas om. Det hela känns mest internt och visserligen skarpögd analys av en bubbla. Men en bubbla som inte finns längre.

  • Hiphopsajt lottar ut natt med bloggerska
  • Oerhört klantigt. Väldigt mycket gäsp.

  • Plannern bättre än business controller
  • Foxerus kör fram Planner Fed.

  • Malaria sprids i Sverige
  • Helt ärligt så känns det här knappast som vare sig viralt eller speciellt socialt. Beigt av Saatchi & Saatchi.

  • Journalists on Twitter – Muck Rack
  • Det här är coolt.

  • Smällen kom det första kvartalet
  • Ändå jobbar branschen som fan.