Kommenterat på digitalpr.se – 28 April 2009

  • Gawker – Facebook Imitates Twitter Once More
  • Gawker Valleymag gnäller lite i vanlig ordning men Facebooks nyhet om ett öppet API för att bygga applikationer runt tjänsten är intressant då det (eller Twitter) visar på en ny väg som valts inom den uppkopplade mjukvaruutvecklingen: att webbläsaren tappar en del mark som one-fits-all. Det är ett disruptivt landskap även inom applikationsmarknaden vi går in i där vi laddar ner vår favoritapp till vår favorittjänst. Självklart handlar det också om att vi hellre kör stand alone-applikationer genom att våra gadgets blir mindre och mindre – och att vi lärt oss det här genom ex.vis Apples utveckling av AppStore.

  • » Want to Buy my Opinion? Just Try It : Naked PR
  • Mycket bra lång postning om sponsrade postningar. Jag tycker ungefär på det här sättet. Det är ok att sponsras så länge man också ser till att berätta om det. Det är stealth och under radarn som är problematiskt. Självklart – misstanken om att vara biased finns där; och det är ett pris en bloggare som väljer att släppa igenom sponsrade postningar får räkna med. Men om vi nu ska tjata transparens så blir det hela till tramsparens om man börjar att tycka att full closure sponsrade postningar är moraliskt fel.

  • Sätt stopp för vi-mot-dom-tänket på nätet | Newsmill
  • Det här är mycket mycket bra…

  • 25 Social Media Marketing Tips from Dell, Comcast, HP, Wells Fargo, Best Buy, General Mills, Ford, UPS, Home Depot, Cirque du Soleil | Online Marketing Blog
  • Det är sällan det funnits något som var mer ”must-read”.

  • "Stort behov av tryckta tidningar"
  • Anna Serner försöker att rädda friden i TU. För det hon glömmer är att en utveckling aldrig är kontinuerlig och att historiska siffror helt enkelt bygger på generalism medan utvecklingen sker stegvis. Människors beteende förändras utifrån skov och mer likt en lavin snarare än en stilla sipprande å.

  • Carwinism.se
  • Ett bra steg på vägen men synd att det sociala sträcker sig till kommentarer respektive att skicka in en egen observation om hur förändringar i omvärlden påverkar bilinnovationen – via mail.