- B2B Social Media Dashboard: A Powerful Tool To Uncover Key Customer Insights
- Bambuser: Private mode has arrived!
- Resumé: Reklamkrig bland fotbollsfansen
- Resumé: Byrå stäms av kunden
Pinpoint på hur vi förklarar möjligheterna för B2B-utvecklingen i sociala medier. Dock glöms det bort att B2B i sig är extremt mycket relationer, och varför inte se till att de relationerna byggs kontinuerligt genom att öka mötesytan mellan varumärke och kund även om det handlar om B2B?
Onekligen har nu Bambuserfunktionaliteten blivit intressant för företag och andra som gärna vill låta andra ta del av sändningarna – men inte vem som helst…
Helt ärligt börjar jag oroa mig för hur sociala medier faktiskt ska utvecklas. Det är mycket fejk, det är mycket stageade bloggar och kampanjer där double jeopardy verkar vara idén. En sorts varumärkesintrång under radarn. Jag tycker att de kreatörer som pysslar med det borde fundera över de större konsekvenserna. Den dagen någon gör en sån sak för Volvo för att indirekt marknadsföra SAAB tar det hus i helvete.
Steak n Shake vs The Varnson Group visar onekligen upp totala galenskaper som kommer att ses framöver även i Sverige och lägger verkligen fokus på frågan vem som äger materialet i en produktion. Två ingångsvärden: reklambyrån har rätt att tjuvhålla på sajt mm eftersom de inte fått betalt. å andra sidan innebär det att reklambyrån begår intrång på immaterialrätten då varumärket äger sig själv. Invecklat och borde kunnat diskuteras istället för att bli en grej.