Kommenterat på digitalpr.se – 17 April 2009

  • Tactical Diversion – The Art Of Conversation
  • flinar

  • Ning: 1 Million Social Networks Strong
  • Som jag tidigare sagt. Ning är intressant och kommer att bli mycket intressant för företag att använda för att bygga nischade nätverk av kunder eller för internt bruk.

  • Tamar Chansky: Why I Love Twitter (Right Now) More than Facebook
  • Tamar Chansky på Huffington Post gör en lite roande iakttagelse – hon gillar inte reklam på sociala nätverk. Undrar om hon varit in på Huffs sajt :). Men det är ändå en intressant postning utifrån hur sociala nätverken

  • Oprah’s First Tweet Will Be Tomorrow On Her Show. Soccer Moms To Take Over The Service?
  • Imorgon kommer Oprah börja twittra. Och hon har Ashton Kutcher, Demi Moores man som jagar en miljon followers (både på Facebook och på Twitter). Gissningsvis kommer andelen användare att sticka i höjden då Oprah är en viktig influencer. Oron finns dock: dels om Twitter har nog med trafikredundans för det här, dels att populariseringen kan innebära ett våldsamma noiselevels. Den som lever får se.

  • Elliott Kember dot Com
  • Det här är briljant! Twitterklient kamouflerad till Excelark. Perfekt om chefen a) tror att alla jobbar om man har ett excelark uppe b) inte följer en på Twitter :)

  • YouTube – Parachutage hallucinant sur Paris !!!!!!!
  • Det intressanta med IKEAs gerillagrej i Paris är att det fr a är UGC i sin viralitet. Självklart ”kan” det vara så att det är uppdragsgivarna som filmar men sannolikt handlar det mer om att folk tar sin mobilkamera och sen lägger upp på den självklara platsen youtube. Briljant exekverat är det i alla fall.