Niclas (digitalpr.se) kommenterar – 04 April 2009

  • Ericson sågar Guldägget – igen
  • Ericson skulle ha rätt om det var 90 % som gav pris till egna byrån i själva kategorin. Det här är dålig statistik som ges. Rätt fånigt.

  • Coop bygger ny reklamkampanj kooperationen
  • Coop väljer att köra på sitt arv. På det autentiska. Det är bra. ”Tillsammans går det” kan tolkas både som ett försök att gå tillbaka till det kollektivistiska tänkandet men samtidigt finns det möjligheter att driva det mot individualisters nätverkande. Coops val bygger också en intressant aspekt där den kooperativa tanken kan tas upp igen men nu genom att bygga på mikroengagemang och eget val att nätverka runt olika frågor istället för att köpa hela konceptet. I grunden tror jag att den ”gamla” icke-kooperativa kommunikationen har bäddat för att ta bort ”folkhemssosseriet” hos Coops varumärke. Det gör det nu möjligt för företaget att skapa en ny sorts kooperativ tanke där människor är medskapare både av varumärke som av företagets utbud.

  • En dröm blir verklighet
  • Ah! Äntligen är det dags. Intressant är ju att Per jobbat väldigt intuitivt när det gäller sociala medier.

  • Utrotningshotade grävlingar hör upp!
  • Hyttfors glimrar till.

  • Sources: Google In Talks To Acquire Twitter (Updated)
  • Twitter uppvaktas av Google. Enligt Techcrunch kanske utifrån Twitters nya möjligheter som organiskt filter – crowdsourcing och crowdfiltering. En intressant aspekt är att Google faktiskt haft en mikrobloggtjänst som de valde att släppa: Jaiku. Är det här kanske första gången (?) som Google de facto missar tåget?