- Inflytelserikaste Twittraren på SSWC | Twittoppen
- Twitter Rolls Out Easy SMS Following, No Account Needed
- Twitter Launching Official Tweet Buttons This Week
- Hur konferenser förändrar samhället
- Sverker Lenas: Ajöss till nätet som vi känner det
- Unni Drougge » FRÅN PROGG TILL BLOGG
- Social Media Dilemma – Brainsourcing vs Crowdsourcing
- Makthavare.se gick runt
- PRVbloggen
- Facebook 101 Business Guide
- Google CEO Schmidt: No Anonymity Is The Future Of Web
Har fått en hoper personer att gå i taket och ta Jante i handen. Hello: det är en lista. Hello: just nu bara folk som ska på SSWC. Chilla…
Twitters SMS-följande ger knappast så mycket för den som aktivt använder Twitter men för företag som väljer att pusha erbjudanden, nyheter mm är det onekligen en möjlighet att kringgå andra dyrare SMS-tjänster. Det känns som en lateral utveckling av Twitter snarare än en addition till det som Twitter hittills fungerat som.
Twitter käkar upp mycket av den plats som tredjepartsutvecklare kunde ta när Twitter inte produktifierade sitt api själva. Bra eller dåligt?
Bra av Mildner om unconferences, open stage och liknande. Reboot var fantastiskt, SSWC kan bli det. Business & Pleasure ser ut att utvecklas.
Don’t be evil? Yeah right… Kabelinternet men på mobila sidan från Verizon och Google.
Shit. Dels minns jag Magasin April – det var en skön anarkistisk känsla med stil. Dels skriver Unni så oerhört bra att jag är stolt över att älskat ”Jag Jag Jag” (och känt igen min punkungdom – lite skrivet här om det: http://deepedition.com/?s=punken&x=0&y=0). För precis som hon skriver: det finns alltid en ”elit” i varje gruppering.
Intressant men lite fransigt i kanterna… Neuromarketing är onekligen intressant men det här är mest lite lätt tillkrånglat.
Det är både positivt men samtidigt negativt att inte en sån sajt kan gå mer plus. Eller?
Se där. Onekligen intressant myndighet som bloggar.
Bra grundkurs även om jag tycker de gör det lite för mycket av raketforskning.
En dikotomisering av anonymitet vs personlig integritet. Googles VD klargör sin (och Googles syn). Bruce Schneier menar att den stora faran ligger i hur företag hanterar frågorna och därför är anonymitet faktiskt hopkopplat med den personliga integriteten. Själv skulle jag säga att jag är mer oroad över hur stater väljer att bryta mot personlig integritet.