- Ikea launches ’makeover show’ TV ad
- ”Vi har inte gjort reklam igen”
- Guldäggsraseriet!
- ”Stockholm förstod – men inga andra”
- Biluthyrare sponsrar grön bloggtävling
- ”Vi behöver förnya oss”
- En social mediepolicy bygger på pedagogik
- Reklamradion tappar de unga till Spotify
- Matt Webb – Scope – reboot video
- reboot video
- Bloggande lockade nya sjuksköterskor till Falun
- What Happens When FriendFeed Goes Down?
- Yammer Communities Open The Door To B2B Microblog Collaboration And Much More
- Riksdagsrummet – Unsgaard byter jobb
Jahaja.
Man slänger upp lite feeds bara? Jag vet inte men jag skulle verkligen vilja höra hur man lyckades pitcha in det
Jag tycker att det hela mer bygger på att man inte utdefinierat Guldägget som en helt igenom kreativ tävling. Att i princip kan man lika gärna tävla med en kampanj som ingen sett. Guldäggshysterin handlar ju om det: reklambranschens balansgång om vad bra reklam är: om den gör sitt jobb eller är bara reklamigt kreativ.
Lär känna din målgrupp låt dem lära känna dig. Mitt tips: tänk sociala medier som mycket mer än marknadsföring #ping Telia…
Bra jobb.
”sociala medier” och sen marknadsföra sig i print… Eh…jaha
Som vanligt briljant är @britstakston i den här texten.
Människor vill kunna välja själva. Konstigare är det inte.
Om ni inte sett det här så gör det. Det här är så oerhört oerhört bra.
Det blir inget reboot i sommar. Sorgligt minst sagt. Men kolla in videos från förra året!
”Men funkar det verkligen?” Ja. Och jag är skitstolt över ”mina” syrror. För nu kan jag berätta att jag hjälpte dem igång med bloggen och har coachat dem efterhand. Men jobbet har de gjort själva.
Min fundering var mer: är det någon som märker det? Friendfeed är det nya Jaiku: uppköpt av giganten för know-how.
Yammer slår undan benen på dyra intranät.
Unsgaard får respass. Själv fascineras jag av skråtänkandet. Martin Gelin visste vad hans nya jobb var – det här handlade inte om något journalistiskt knäck utan ren politik under täckmantel av journalistik. Men ingen annan journalist verkar tycka det är ett problem.