Kort från Digitalpr.se-2010/02/17

  • Annonsras för dagspressen
  • (först: @bjornhedensjo – fixa headers för bloggarna på DN :)). Jag vet inte men har pengar som inte spenderas som förut verkligen gått upp i rök? Känns lite som ett mycket inifrån-och-ut-perspektiv av Leijonhufvud där han som journalist menar att det är pengar som tillhör någon (annonsmarknaden). Helt enkelt handlar det ju om pengar som inte längre finns på grund av en lågkonjunktur och på grund av en förändrad marknad. Upp i rök går väl snarare pengarna när man köper annonsplats som sedan inte ger ROI.

  • Media Culpa celebrates six years of blogging
  • Grattis Hans. Ja, vi har hållit på ett tag. Media Culpa dök upp efter att jag tuggat Researcher.se ett år ungefär. Det är kul att se att några av oss ändå hänger i. För när jag lät min RSS-app synka ifred imorse och satt och kollade alla feeds som den sökte igenom såg jag många bloggar som förut varit viktiga men som inte längre uppdateras.

  • A new global visual language for the BBC’s digital services
  • En fantastisk text i tips från @sannac. Följ tänket bakom BBCs nya digitala design. I en tid av ganska mycket diskussioner om design verkligen behövs så känns det oerhört kul att få läsa hur man väljer att följa ungefär samma process i att jobba med sina digitala format som när det handlar om en omgörning av en printedition.

  • Det är nästan att man vill ha SD som kund.
  • Exakt. Läs. Lorden slår spiken på huvudet.

  • Is Jason Calacanis on crack?
  • Det är rena sandlådan. Och även om jag tycker att Calcanis nog skulle tagit det där extra andetaget så känns det här måttligt konstruktivt. Däremot kan man lugnt säga att Buzz-tillväxten åtminstone i min användare lugnat ner sig nämnvärt. Det är den gamla vanliga bubblan som pratar. Samtidigt har Twitter förändrats genom att @lowengrip aka Blondinbella börjat att twittra och visar att hon förstår konversationen.