- Sociala medier » Ytterligare ett varv om media, bilder och upphovsrätt
- Social Media in 2010 – Aggregation, Segmentation and Specialization
- The Real Cost of Social Media
- Is the Skiff Reader the answer for newspapers?
- Vi gillar bloggar som förvillar – men varför?
- Ari Herzog: Viewing Haiti Through Social Media
- Facebook launch Ph.D fellowships to 'fix the social web'
- Technorati, Once Near Death, Focuses On Quality
- Forget Oversharing, Blippy Just Proves I'm Boring
- A taste of Twitter
- Don't Laugh: Ashton Kutcher IS the Future of Video
- Rhett & Link Turn 'Local Commercials' Into Internet Love
- 150 Geeky Media People You Should Be Following on Twitter
- Pentagon: U.S. Geek Shortage Is a National Security Risk
- Företag underskattar sociala medier
- Seeing The World Through Risk-Colored Glasses
- Social Media and Holistic Cultures
- The PR agent as trusted counsellor and mentor
- Politik och sociala medier. Valrörelsen 2010. Del 4.
Hoppsansa. Dagens Media verkar slira lite med bildrättigheter?
Aggregering, specialisering och filtrering. Inte något nytt Twitter. Jag tror ungefär samma. Plus att, det jan är inne på i början, att mätbarheter måste hanteras. Därför när företag inser att sociala medier inte är gratis så måste vi kunna se ROI.
Lite i överkant och när det gäller trad reklam väldigt mycket i underkant, men som jag sagt länge: sociala medier är inte gratis. Och det som inte tas med i det här är den egna tiden.
Skiff framtidens tidning? Mycket matnyttigt i artikeln om Hearsts försök att positionera sig i framtidens medialandskap.
Gör vi?
Mycket intressant överblick av hur sociala media fungerar i samband med katastrofen.
Facebook betalar för stort forskningsprogram runt sociala webben.
Läs om Technoratis comeback. Kanske.
Blippy visar hur tråkig man egentligen är? :)
Roligt experiment att ”byta sociala media-liv” med varandra.
Ashton smartast i Hollywood när det gäller sociala media? Well… Det säger nog mer om Hollywood än om honom.
Lokalt och viralt. Go figure.
Medianördlista på Twitter från Wired
Det är en fara att det finns för få nördar. En säkerhetsrisk.
Sociala medier måste genomsyra alla nivåer för att bli effektiva
Bra om den negativa ingången från många företag runt säkerhet och sociala medier.
Tänkvärt: vad är hönan och ägget. Kunden är allt men utan business som kan fylla kundens behov så blir det meningslöst.
Bra om vad kunder faktiskt vill ha.
Brit skriver en fjärde postning om politiker och sociala medier i ämnet ”vem är det som skriver”.