- Decenniets bästa reklam
- Ett år med The Brand-Man och en höst med twitternytta | The Brand-Man
- Otåliga sökare på webben
- "Nästa års person är du – på riktigt!"
- Researcher » Att behålla de bästa
- WordPress Makes Blogging On The Fly Easier, Integrates With Twitter API
- 10 Unbelievable Facebook Stories – Oddee.com
- Sociala medier » 100.000 svenskar använder Twitter?
- the involvement manifesto
- Politikerbloggen » Hon anmäls för urringningen
- Is SEO Dead? 1997 Prediction, Meet 2009 Reality
- Crispin Porter + Bogusky | Advertising & Design Factory : cpb
- "Så otroligt glad!" – rapport | svt.se
- MiniGeekCamp 2010 blir av – Artoo
- Dear Steve Jobs
- Gabbing with Gustav and Gustav: CP+B Europe ECD and CEO of Burt about remix culture | Adland
Ganska enkelt. Subservient Chicken. Omdefinierade allt. Det finns inget att diskutera.
Fantastisk ära att ha gett nytta åt Micco. Och tyvärr hann jag inte under veckan svara varken på det här eller annat. Det jag tycker att Micco gjort, förutom att skriva bra om branding så har han kopplat ihop Twitter och bloggen på ett rätt så spännande och strukturerat sätt. Tack för i år.
Och med personalized search blir det bättre för den som söker men värre för den som vill upp.
Hands-on och bra. Men glömde lite: webbplatsen är idag en smärre del av onlinenärvaron.
Av olika anledningar hittade jag den här gamla postningen och tycker det fortfarande är lite tungt att inse att det inte hänt speciellt mycket på den här fronten.
Onekligen intressant men frågan är: är det nödvändigt?
Ptjaa… det finns väl ett gäng till?
Jag har gjort ungefär samma approximation utifrån utvecklingshastighet. Sen är ju inte det intressanta hur många utan hur hög aktiviteten är. Facebook är mer matnyttigt att räkna huvuden på eftersom det många gånger kan fungera som en ambient plattform medan Twitter är all-active.
Henriette Weber aka @redsoda har ställt samman sitt tänk runt ROI i ett manifest. Läs och begrunda.
Men så fjantigt av Panlegis. Onekligen har de en minst sagt fånig kultur
Danny Sullivan går head-to-head med Scoble om SEOs framtid. Och själv har jag en enda önskan inför nya året: kan vi låta bli att försöka dödförklara saker. Saker dör inte – de förändras.
Den är rätt cool deras sajt.
Quick twittrar. Ja kära nån.
Gustav och de andra är så coola. Man kan inte annat än att älska dem.
Vi diskuterade det här igår en del. Det är snyggt gjort och det är sjukt många som röstar. Det är roligt och läckert implementerat. Men: det är dels en ripoff av Dear Mr Barrosso som F&B gjorde för Systembolaget och dels känns det fånigt: det är knappast så att SVT Play-appen kommer att stoppas. Det här är ingen meningsfull marknadsföring utan en del lur (pun not intended): det handlar om att man gått på förväntanssamhällestanken och tänker att "hey, det är jättemånga som kommer att ladda ner appen nu". Det är det självklart – men med en sån här höjd på förväntan kan det bara bli bakslag: minsta bugg kommer att bli mycket mer omtalad och när sedan Radiotjänst förklarar att man ska betala tv-licens för sin mobiltelefon så kommer SVT få det riktigt riktigt hett om öronen.
Bra sägningar och roligt att se att riskdelningen är på tapeten igen. Marknadsföring håller på att förändras i grunden och som jag tidigare sagt: ad agencies – change or die.