- 24 Hour Business Camp / #24hbc – v 2.0 till handlingarna
- Inbillad transparens hos storbank
- The Next Chapter
- As sales fall, newspapers must find a way to measure multimedia readership
- Svd.se slutar sälja länkar efter blogginlägg
- Hackare sänkte svenska sajter
- Massiv attack mot Facebook
- Schwarzenegger skickade brev med gömd attack
- De senaste veckorna har medierna fullkomligt exploderat av händelser som visat sig varit falska
- Six inconvenient truths about SEO
- Consumers use social media to put pressure on brands
- BREAKING: Google Wave to be opened for federation today! Yes, for you to host.
- Not another wiki? PRofWiki.com
- Twitter metrics still miss mobile and apps
- Why SEM isn't all that
- What The Wall Street Journal Has, Few Will Match
- Fredagsmys!
- Sociala medier: plats för rättshaverister och pöbelmentalitet?
- Case study: how to lose customers and destroy your brand
Coolt!
Bra case.
Vad tänker du på när du tänker på Blogger?
Det är inte innehållet som alltid är problemet utan distributionsplattformen.
Äntligen lyssnar man på Nikke.
Bra. För tills nu har hackerattacker setts som ointressanta av myndigheterna b
Well. När ska folk lära sig? Och 700k är illa. Dock en mycket liten del av användarna.
Det här har valsat runt ett tag och det är bördigt kul.
Bluffar reagerar? Tid, lathet eller att vi gillar bra historier?
Bra om myterna bakom SEO.
Att company bashing är närvarande är knappast något nytt men det konsumenter måste inse är att företagen lär sig att hantera det. Själv tycker jag en modifierad version av Owyangs kommentarsflödesschema är briljant.
Federerad Googlewave på gång. Just nu står det och väger. Själv saknar jag ett vettigt sätt att använda Googlewave på mobilen.
Spinn jobbar vidare.
Än en gång: twitter.com är ointressant som mätning av antalet användare av tjänsten.
SEM en ingång men hur attraherar du besökaren en andra gång och framför allt: hur behåller du relationen?och nej, kostnaden för att sätta upp plattformarna är inte jättestor
Bra analys. Kan pay-wall vara framtidens melodi? Tvivlar starkt men frågan är om vi ser en ny utveckling som är mindre dikotomiserande och mer mångfaldig
Jag vet inte om det här känns så fräscht. Men visst: övergripande är tendensen att reklam som landar i att fylla ett behov, som pratar om en situation som många känner igen sig i och klistrar fast en skön enkel term och ett uttryck skapar kulturell impact. Det är inget som är OLW skapat. men det är ett smart användande av insikt om människor. Själv undrar jag fortfarande varför det står en båtbyggsats på bordet.
Jag tycker det är både och men det intressanta är snarare: vad är fakta i frågan? Bashing är en sak men corporate bullying som vi ser mer och mer är en annan sak.
En lärdom för många. Bättre att hantera missnöjda kunder på sin egen planhalva än att försöka tystA kritiken genom censur.