- Google Wave fungerar med iPhone – Bloggliv – allt om datorer och IT
- Lonely Planet går till motattack på Facebook | Svensk Bokhandel
- Five reasons corporations are failing at social media
- 10 Signs Your B2B Business Isn't Ready For Social Media | Social Media B2B
- Nobelpriset sätter fokus på sociala medier · Mindpark
- 5 Examples of When Social Media Marketing is Not the Answer | Ignite Social Media
- » Five lessons in crises handling from the Facebook war between Ryanair and SAS Scandinavian Airlines – SimpliFlying || Aviation :: Branding :: Technology || Airline marketing, airline brand management, social media, Web 2.0
- Google Wave Is Going to Create a Horrifying Dystopian Future – Google Wave – Gizmodo
Näe… inte än känns det som. Det är segt nog i både FF och Chrome som det är. Men det är onekligen intressant.
Sociala nätverk som opinionskanal? Jo, även för företag. (via Martin Garlöv på Twitter)
Ytterligare fem problem som gör att företag misslyckas med sociala media. Några nya perspektiv ändå: att inte kunna prata om annat än sin produkt är meningslös. Delta i debatten, sätt varumärket i relation inte bara med potentiella konsumenter utan också med samhället.
I grunden är inte problemet att använda sociala medier eller inte: i grunden handlar det om mindset och strukturella problem.
Så har också sociala medier redan fått vara en del av Nobelpriset. Dags att slutligen lägga ner både nedvärdering (från vissa gamla stötar) och Davidskomplexet (från bubblan). Playtime is over – nu är det allvar.
När vi kör kurser pratar vi om att man kan välja bort sociala medier – men då ska man veta varför man gör det. En sociala mediestrategi kan bygga på att den förklarar att man inte ska använda sig av sociala medier (men man bör alltid – alltid – monitorera). Här finns fem anledningar varför man inte ska använda sig av sociala medier i sin marknadsföring: och det är fem skäl som är mycket mycket viktiga. För de handlar om fel inställning hos den som ska marknadsföra något – inte att sociala medier som del av en marknadsmix är fel per se.
Fem lektioner utifrån SAS/Ryanair-caset. Mycket bra, mycket solitt beskrivet och de kan aldrig upprepas tillräckligt ofta.
Roligt men det intressanta är att Google nu börjar att få känna av läget att vara The Evil Empire…