- Is your PR firm ready for digital marketing? Use these 10 questions to assess their SEO and social media readiness
- TV still king in Internet era, studies say
- Guldstjärna till Eniro.
- Making Your TypePad Blog "Real Time"
- As the World Becomes Flat, Our Pipes Get Fat
- MediaPost Publications Five Ways To Measure Social Media 08/28/2009
- Where’s the Mobile Biz?
- Benchmarking site performance can be misleading
- Nominerad till Årets digitala dagstidning!
- Social automatik – nej tack.
- IRL inkluderar nätet
- 5 Things Small Business Owners Should Do Today Online
- Is Your PR Agency SEO & Social Media Savvy?
- Hon lurade alla – filmen tas bort
- The hierarchy of success
- Guardian executive pay survey 2009 profile: Sir Martin Sorrell
- Turistkampanjen urartade
- Account Planning School of the Web time
- Account Planning School of the Web time
- Account Planning School of the Web time
Dygnets mest tipsade postning i vår lilla ankdamm. Men den är bra och viktig.
TV fortfarnde största mediet. Men hur länge? Och vad är ”TV” när ondemand och utvecklade mediacenter börjar bli vanligare och vanligare?
Imponerande jobb av någon pr-byrå.
Typepad är på Pubhubsubbub är inne i systemet.
Intressanta siffror om bredbandsutvecklingen och behovet av mer kräm.
Jag vet inte. Det känns lite ihopslängt och som Stenbeck påpekar: det blir mycket ludd när det kvalitativa kommer in i diskursen
Nästa stora fråga (när papperstidningarna dött sotdöden): vem ska betala för utvecklingen av mobila webben?
Bra kritik av online-KPI.
Så rätt. Och jag skulle vilja påstå att det är Emanuels engagemang och passion som drivit det. Jag minns deras Bambusersändningar för mer än årets sen som gjorde att flera av oss fick upp ögonen för att något var på gång på Dagen.
Jag tycker det vore lysande att kunna vara på två partyn samtidigt :). Nåja – för att vara mer seriös: jag tycker Ulrika tar i lite väl mycket även om jag i vissa fall kan förstå henne. Men det hon glömmer är att det också är så att man på många plattformar har olika målgrupper, och samtidigt vill man gärna att exempelvis både ens facebookvänner och ens twitterföljare ska veta att man bloggat: och vissa av oss har inte riktigt tid att göra manuella uppdateringar precis överallt :). Så jag tror att vi som använder automatiserade tjänster självklart måste tänka oss för men att man som kritiker också måste inse att det inte finns ett rätt sätt att använda tjänster utan många olika som passar olika människor.
Håller med och oavsett ämne så är det helt enkelt så att den digitala verkligheten är verklig och de som väljer att göra saker online gör det med samma utgångspunkter som i en analog verklighet. Problemet är väl att moralen börjar likna en viktoriansk sådan när det gäller sex.
Känns skönt att det jag kommer att prata om på onsdag och torsdag är sagt av Brogan.
Digital PR on the rise. Vad var det jag sagt…
I den här versionen så ursäktar sig Visit Denmark. Förhoppningsvis slipper vi nu såna här stunts.
Jag har sagt det tidigare: execution är det sista. Börja i rätt ordning.
Sorrell har fått en fet lön för sitt arbete med WPP. Samtidigt rasar försäljningen i reklamimperiet.
Visit Denmark är nöjda med sin Youtube-stunt. Jag har väldigt svårt att koppla one-nightstands, ensamma mammor och en positiv turistupplevelse och jag tror inte att man hur mycket man än försöker kan få det till att varumärket Danmark ökat sitt värde. Nöjdheten ligger uppenbarligen i det enögda tänkandet om kvantitet utan att fundera om det är en positiv kvantitet eller negativ.
Spännande utmaning från Gareth om kortare planning papers
Gareth May ska det vara…
Russel Davies utmanar planners att skapa kortare planning briefs och rekommendationer. Jag gillar det. Vi pratar lätt för mycket.