- Is Facebook Like Google, or More Like Yahoo?
- Mediechefernas farliga önsketänkande
- Stor spricka mellan marknadschefer och digitalt
- Realtidswebben är en missad medieaffär
- Skolungdomar och källkritik
En intressant jämförelse men den haltar när det kommer till Facebook och Twitter. För Google och Yahoo var utbytbara för användaren medan Facebook och Twitter inte är samma sak: de fyller olika behov, distributionen och kulturen är olika och det innebär att jämförelsen i grunden haltar. Många använder både Facebook och Twitter och fyller olika behov på det sättet medan i grunden finns det små incitament att använda två sökmotorer i det vardagliga sökandet.
Zachrisson skriver mycket bra i diskussionen med Lidbom.
Hello? En av de bästa webbcheferna som bloggar är ju Karin Friberg på Skandiamäklarna. Och jag tycker nog att Ola drar saker till en väldigt skarp spets. Jag tror att det finns många annonsörer som vill men har svårt att få gehör hos sina chefer eller hos sin reklambyrå eftersom cheferna mäter sin framgång i helsidor och reklambyråerna måste fixa produktionsintäkter på sina kreatörer.
Spännande tankar från Fredrik när det gäller TVs möjlighet att omskapa engagemanget och bygga en ny affär.
Mycket bra inlägg från supertalangen Gustav H. Slutklämmen är klockren. Problemet är att lärarna själva antagligen är urusla på både nätet och källkritik och därmed blir de lätt offer för dessa som åker runt och förklarar farorna med internet. För Internet är en kniv.