- Medborgarjournalistik INTE en fluga anser 90% B2B-journalister i ny undersökning
- Ännu en gång: Kommunikation handlar om människor. Inte kanaler.
- Unofficial pages attract Usain Bolt fans on Facebook
- Word-of-Mouth Newsletter – Powered by Pronto » Blog Archive » Buzz räcker inte i längden – bygg relationer!
- Hur man blir svartlistad som PR-byrå i bloggosfären | Thord Daniel Hedengren
- Spinns #SSWC-postning
- Rädslan är ingen generationsfråga
- Facebook to Nonprofits: More Pages, Fewer Apps
- Härliga och läsvärda bloggar!
- Gammelmedias revansch
- Quitters
- SMS
Det är inte alltid lätt att byta fokus för journalister.
Ja och nej. Olika kunder har olika behov och olika format och plattformar innebär att olika behov fylls. Så det finns nytta med att göra en övergripande strategi för B2B. Vi kommer att i höst erbjuda specifika kurser för såväl B2B som O2C.
Kullin har tittat på fanpages. Intressant och onekligen är det varje varumärkes ansvar att boka upp sin plats även där. Förhoppningsvis får vi även på Facebook se motsvarande idé som twitter: verified accounts.
Öppna dörrar men tål alltid att påpekas. The media isn’t the message, the platform isn’t the content. Det man inte får glömma är att olika distributionsformer fyller olika behov och att en hög redundans visserligen kan bygga ”noise” men också skapar tillgänglighet för mottagarna på den plattform dom de gillar.
Som sagt: gör rätt när man pitchar på bloggare
Insiktsfullt av Doktorn.
Internet är en kniv.
Ms Zuckerberg ger några enkla och bra tips om Facebook och NGOs.
Bockar och skickar en stor digital bukett till Judith
Intressant på många sätt. Det är fortfarande mycket oro i luften.
Som jag sa: tjata på om bloggdöd, Facebookexodus och twitterfatique – numbers give you out
Nummerupplysningen går på knark.