- Unilever goes crowdsourcing to spice up Peperami's TV ads
- The summer of the bad TV advert
- Ödesfrågan – hur ska journalistiken finansieras?
- Lyssna på kunden, annars kan det gå som för United Airlines
- Unilever sparkar Lowe
- Marknadschefens varning till byråerna
- Svensk reklamfilm i USA
- Ronnestams enkla lösningar löser inga problem
- Mekonomens reklam är en kreativ lösning
- ?Facebook till Sverige
- Hubba Bubba Billboard
- Kissie större än Blondinbella
Jag tror att det funkar en gång. Men reklambyråer kan sitta lugnt ( om de skärper sig ). UGC kommer inte ta över alla konton.
En annan mer traditionell vinkel på bra och dålig reklam. Frågan som inte ställs: vad är det som recenseras?
Bo Hedin skriver om synergin mellan gamla och nya medier som framtidens möjlighet har jag påpekat ofta. Och ja, den gordiska knuten ligger i finansieringen.
Det är ett bra case. Men inte så nytt. Och en irriterad kund är alltid ett problem. Det intressanta är hur många människor som råkar ut för liknande saker men aldrig får samma höjd.
Eh… Det här känns tunt.
Reklambranschen. Ibland vill man bara gråta över idiotierna.
Eller var det Schweiz…
Eller så glömmer Per att allt handlar om exekutionen.
Amen. Mina två favorittyckare i samma postning.
Det här är mycket bra. Jag tillhör dem som tror på Facebook som kanal och samtidigt behövs mer kunskap och direkt införsäljning.
Okej tronbyte. Bloggar är fortfarande lika med unga tjejers dagböcker för kvällstidningarna. Alla andra har gått vidare.