- Radio Shack – Phonelandia – (2009) :30 (USA) | Adland
- Smart or foolish? McDonald's builds sites for different ethnic groups
- Sarah Palin's Latest Facebook Blog – Swampland – TIME.com
- Tweeting the World's Longest Poem, 140 Characters at a Time – TIME
- The Best in the Online World – 50 Best Websites 2009 – TIME
- Resum? Nu blir Nova f?ljetong p? Facebook
- Resumé: ”Jag borde bli vd”
- Filippa K tar inspirationen ut på nätet – Dagens Media
- Inger Holmström till spelbranschen – blir relationsdirektör – Dagens Media
- Why Craigslist Is Such a Mess
- One Woman’s Embarrassing Facebook Message
- Guest Post: Finding Forrester’s Next Social Analyst
- SocialToo Launches App That Allows You To Publish From Facebook To Twitter
- Välkommen till drömfabriken! Dags för en ny redaktionell identitet.
Radio Shack gör en rejäl fail. De pratar om Skandinavien men visar Schweiz. Butler, Shine, Stern & Partners borde anställa en researcher…
Mycket insiktsfullt om ethnic branding. Det handlar om att skapa kompabilitet mellan kultur och varumärke: inte att endast använda fina ord.
Palin är onekligen one-of-a-kind och struntar i att göra för mycket cleaning.
Det här är ett roligt möte – världens längsta dikt ska publiceras i världens kortaste (nästan sorry Nanoblogg) format. Fånigt ja, men en roande stunt.
TIMEs genomgång av de bästa sajterna 2009 visar onekligen att mashup, nytta och tjänster är det som webben handlar om. Självklart är de stora sajterna med men tittar man på de mer nischade delarna handlar det om tjänster som kan förenkla för användarna, som kopplar ihop olika delar för att bygga mervärde och snabba upp beslutsprocesser, ge mer kunskap inför inköp etc.
Nu börjar vi prata kreativt tänkande – låt det fiktiva vara fiktivt men skapa en interaktion. Det här är ett bra sätt efter alla dessa stealthkampanjer som mest tröttar ut och förstör plattformen.
Modigt och roligt och jag önskar henne all lycka. Själv kan jag lugnt säga att jag hoppas att hon skaffar sig bra mentorer och inser att hon inte kan förändra världen på en gång. Själv har jag bestämt mig för att aldrig bli chef igen.
Jag gillar tanken – att öppna upp och på så sätt ge en sorts spegel för konsumentens egna tankar om att göra sina val.
Vi jobbar uppenbarligen hela tiden med att skaffa oss en unik titel. Relationsdirektör… intressant uttryck.
Craigslist borde vara en anomali men det fungerar. Utan coola funktioner, utan något av det som skapats på webben sedan 99. Det bevisar att nyttan går utöver yta och funktion. Craigslist har tillräcklig funktionalitet och ett lågt pris – det handlar om eftertextannonser, en enkel och snabb kommunikationsform för vanliga människor. Intressant i artikeln är dels Craig Newarks minst sagt märkliga personlighet och att craigslist är något fullkomligt unikt som företag. Ska startups titta på det här? Kanske – fr a tror jag att man ska lära av två saker: om din idé bygger på en icke-unik form av kommunikation, med lågt initialvärde – väx organiskt istället för att skapa dyra installationer som kräver hög kortsiktig omsättning.
Fejk eller sanning? Jag vet inte men det är lite sekundärskamvarning på det:)
Ah, ett drömjobb. Synd att det blir långt att pendla
Höstens stora grej är hur vi nu får tjänster som på ett nytt sätt kopplar ihop våra nätverk. Det har funnits men inte varit alls på samma sätt: det har handlat om att egentligen förstärka eko och oljud medan vi nu ser tjänster som snarare ger oss möjligheten att förfina vårt uppdaterande.
Mycket bra food for thought.