- Israel stoppar svenska journalister – sr.se
- JMW Kommunikation » Blog Archive » Sweden social web camp – day 2 part 3. Google ont eller gott?
- 10 saker vi f?rv?ntar oss av Snow Leopard – IDG.se#selected#selected
- Veckan då världen blev galen
- News Corp. enlists other newspapers in its race to lose page views
- links for 2009-08-22
- Sweden social web camp – day 2 part 2
- Peter sållar skräp som hejsan
- Starting A Successful Blog Is Like Planning An Invasion
- Like magic, marketing speak makes your documents disappear…Poof
- The Odd Tale of Facebook, TipJoy, the Deal that Didn’t Happen and the Hire that Did
- Ambassadören bakom Obamas succékampanj
- The ultimate pärlplatta just nu.
- The Irony of the Video Business
- Where’s the gang of 2,000 who controls tech hype hanging out today?
- FriendFeed is over – Time for a Blog Revolution
- Resum? Feta rasar mot Peta
- Resumé säger (ofrivilligt) allt om nytt och gammalt medietänk
- Resum? En riktigt smutsig kampanj
- Resumé: ”Servrarna vek sig direkt”
Det här är så sjukt och Israel visar upp en sida som ett land där yttrandefrihet uppenbarligen är villkorad utifrån vad som sägs om den israeliska staten.
Brits upplägg för DebateOn-fighten med Jocke Jardenberg. Tycker det ligger mycket i det hon säger. (fast hon glömde vissa exempel som gör det ännu otäckare: Latitude, Voice, Reader, Google Friends osv :))
Mycket snömos och lite nyheter. Jag är besviken.
Mycket bra av Helin. Hökmark och Bonnier bör faktiskt avgå. Att välja att ge sig på pressfriheten på det här sättet är oerhört allvarligt.
Murdoch försöker säkra sitt stängande av tillgång till nyheter.
Tre viktiga nyheter.
Brit rapporterar vidare från Tjärö.
Peter tar ner oss på jorden. Tack min vän.
Inte bara jag som använder krigsmetaforer…
Så bra. Så sant.
Det här är lite som jag sagt; för att få mikrobetalningar att flyga måste de vara integrerade med tjänster människor faktiskt befinner sig på. Att välja ett ytterligare företag som ska sköta en grej innebär en ökad komplexitet vilket för vanliga användare skapar en lägre vilja till interaktion.
Läs det här för att förstå den verkliga kraften i att använda teknik: att integrera den med mycket analoga handlingar.
Cool!
Disruptivt tänk. Onekligen en postning att fundera över. Långa svansen i all sin prakt men…
Influencers tappar makten?
Bloggarna återuppväcks. Jag tycker detta ständiga antingen eller-tänkande är tröttsamt. Bloggen har en funktion, realtidsplattformar en annan. Tillsammans bygger de sociala medieplattformen. Att satsa allt p ett kort innebär att man förlorar.
Onekligen en fascinerande double jeopardy historia.
Jag gör vågen för Per.
Jag tycker att det här är ett bra exempel på när kreativiteten inte riktigt stämmer överens med själva målgruppen och ett logiskt koncept. Det blir mycket show off och det enda värdet i det ligger i att få PR för själva grejen – vilket knappast ger fler som köper Fjällräven. Reklam för byråns skull.
Som jag tidigare påpekat: det här är årets bästa kampanj. Guldägg.