- SAS Globe of Fortune
- Confirmed: Facebook Expanding Gift Shop to Include Virtual and Physical Goods from Developers Tonight
- Persuasive Content | The Future of Content Management
- Send your prayers to the Western Wall via Twitter | Technology | Los Angeles Times
- Skriv in din bön så blir vi fler som ber – Svenska kyrkan
- Där sprack bloggbubblan
- Peace & Love handlar byrå – Dagens Media
Bugar. Nu börjar vi snacka smart kampanj. CP+B Europe. (tips pleasecopyme)
Det här har man ju sett när man går in hos personer som fyller år. Och det är ett intressant steg i rätt riktning. Frågan är om Facebook kan bli en så pass intressant hub att man helt enkelt kan koppla ihop Facebook Connect med en mikrobetalningsfunktionalitet och på så sätt skapa helt nya möjligheter för e-handel. Säkerhetsaspekterna är stora men nånstans måste det snart komma ett sätt att göra mikrobetalningar över nätet med tjänster som människor använder i vardagen. Facebook är en sån tjänst.
Connecting people och enterprization of social media är Persuasive Contents framtidsutblickar när det gäller CMS. Var tvungen att kolla när den var skriven för det kändes väl som rätt lätta förutsägelser
Om inte Svenska kyrkans bönesajt känns rätt så kan man via Twitter skicka sin bön till Klagomuren. Måste ta och tänka igenom vilka beteenden som är igång i såna här kampanjer.
Jag kan säga så här: det blir inte ett socialt media bara för att man a) låter besökare skriva saker b) skapar länkar till sociala mediesajter. Sorry Svenska kyrkan: det här är en kampanj som jag inte ens förstår meningen med.
Well… det är väl något vissa av oss sagt ganska länge? Att BB helt enkelt saltat sina siffror. Men tyvärr görs en del märkliga påpekanden om att BB hade stora besökssiffror.
United Power plockar fler och fler kunder. Och som Hanser skriver: det är ett ”dyrt” uppdrag och UP är de som har tillräcklig redundans i kassan. Spännande tider, man kanske ska ringa och erbjuda sina tjänster :)