Kortbloggat på digitalpr.se-13 August 2009

  • Resumé: Jag gick inte på Nova Barakel
  • Till och med Claes är riktigt bra.

  • Resumé: Därför är Nova usel marknadsföring
  • Det här är historiskt: det är nog första gången i världshistorien som jag och Viggo Cavling är överens!!!

  • Rätt och fel om logotyper. «
  • Lorden har en mycket funktionalistisk syn på logotyper. Jag är dock av den meningen att fult och snyggt har funktionalistiska argument i sig. En logotyp ska a) säga något om de värden som varumärket ska stå för b) fungera som snabbt igenkänningstecken c) bygga en relation mellan betraktaren och varumärket. Så skönhet, unikitet och emotionella argument är vettiga att använda i kritik av både reklam och varumärken. Så ja: det är reklam vi jobbar med – det är inte konst (för konst har bara sekundära funktionella behov) – men det innebär helt enkelt att man inte kan undvika att något som är fult inte gör sitt jobb. Ju. (fan vad det här skulle blivit en upphetsad diskussion på den gamla goda Bold-tiden).

  • What McDonald’s can teach us about recovery | The Brand-Man
  • Otroligt bra postning av Lederhausen hos Micco. Läs och lär.