- The bandwidth-sync correlation that's worth thinking about
- Diesels byrålösa experiment
- Rupert Murdoch plans charge for all news websites by next summer | Media | The Guardian
- Nu sätter jag punkt för betaldebatten och börjar prata väsentligheter — Per-Åke Olsson
- Apoliva – för bra för svenska tittare.
- ”En bra berättelse sprider sig själv” – DN.se
- IE6 No More! Popular Web Companies Start Project to Kill IE6
- Stats Confirm It: Teens Don’t Tweet
- Why It's Good that Scoble Un-followed Me
- Ikeas PR-maskin värd 60 mkr om året
- Reuters Implores AP to 'Stop Whining'
Intressant aspekt på kommunikation.
Jahaja. Well, en sak är säker: reklamkvaliteten kommer bli mycket lidande om fler företag väljer att göra som Diesel. Rejält meningslöst och uddlöst när de försöker göra allt själva. Sorry, men Red Room på H&M är en reklambyrå om än inhouse och det är väl de enda som lyckas göra något intressant.
Jag skulle nog skrivit ”Murdoch declares war to free-for-all” eftersom han också menar att alla hans tidningar kommer att vara avgiftsbelagda och de kommer att vara oerhört på när det gäller de som bryter mot deras copyright. Det här är fullständigt vansinnigt och logiken bygger på att man helt enkelt inte förstår, och inte orkar att hitta ett nytt sätt att vara media.
Det här är riktigt riktigt bra. Fr a så sätter det saker i sitt historiska sammanhang. Men extremt utmanande mot den rådande ordningen.
Amen.
Studio Total väljer att undvika microcasting och satsar på en irrationell viralitet. Intressant onekligen men varumärkesmässigt inte helt oproblematiskt.
Stora företag börjar nu att skapa kampanjer för att slutligen få IE6 av banan.
Sociala mediesajter är hårt uppdelade åldersmässigt. Dags att använda planning.
Framtidens utmaning r samma som dagens och gårdagens: att hantera mängden av information. I diskussionen runt Scobles unfollowing så kommer helt klart också frågan upp vad man väljer att använda sina nätverk till.
Och här bevisas hur sociala medier blivit framtidens PR-verktyget
Reuter ger sig på APs märkliga idéer om att ta betalt för citaträtten.