- Yttrandefrihet och advokater
- RSS Subscribers or Twitter Followers: Which Are Worth More?
- escaping the zombie economy
- When Do You Use Twitter Versus Facebook?
- A Brief and Informal Twitter Etiquette Guide
- Rikstäckande medier = Stockholmsfokus
- The initiator
- The checklist that will save our world and maybe your brand too!
- Skärmen avgörande
- Steve Jobs hates the App Store
- Tankar om nya projekt
- Can you trust TechCrunch enough to share their stories?
- Building A Real Mobile Web
- 7 Reasons Why I Won’t Tweet Diggbar Links Ever Again…
- Varför tvingas jag skämmas?
- Cision publicerar top 10 resebloggar i Sverige
- End of Vertigo u2 Goth. 31 july
- The Edge twittrar fr?n Sverige – Musik – Musik Musiktoppen Musiktips Konserter | Expressen N?je
Bra postning av Nikke som undviker att nämna Jajja-stämningen.
Enligt GigaOm är bloggen fortfarande mer effektiv. Och argumenten är tunga och valida.
Mer om hållbarhet. Och varumärkets behov av att Walk The Walk
Exakt. Och Facebook är intressantare.
Väldigt amerikansk på sina ställen men i grunden en bra manual. Även om jag tycker att all etikett lätt blir regelmässig istället för riktningsgivamde.
Bra notering. En bloggplattform för lokaljournalistik.
Proaktiv eller reaktiv: det handlar om skillnaden mellan att vara med i samtalet eller endast bli talad om. Reaktion innebär att varumärket aldrig kan styra och sätta sin agenda eller undvika att behöva försvara sig. Proaktivitet är otäckt – för det kräver transparens och att man vågar ta ett beslut om vad man faktiskt vill vara i konversationen med sina kunder.
Mycket viktigt att komma ihåg: som varumärke kan du vara hur bra som helst på media: men fortfarande är det vad du står för som gäller. Hållbara varumärken handlar om många olika delar där kommunikation och varmärkets värden och kultur är hårt sammanbundet med vad som kommuniceras.
En inte helt oproblematisk artikel. Ska man testa telefoner bör man göra det längre tid. Det har uppenbarligen inte DN gjort.
Diskussionen om webb vs apps fortsätter.
Niklas är fylld av goda idéer. Och det är en ödmjuk person som borde få plats för sina möjligheter.
Kullin tvålar till Techcrunch
Bra om skillnaden – den oönskade – mellan webb och mobila webben.
Om Diggs märkliga val att fimpa direktlänkningwn till kortade URL
Så beskt. Sätt det i relation till alla fina ord om journalistikens vikt. Man skapar sitt eget värde: och degraderar detsamma. Valet är inte någon annans än journalister och mediahusens.
Så tar vi diskussionen om korrelation mellan antal besökare och marknadsvärde.
När ska journalister lära sig skillnaden på en blogg och Twitter?