- VA.se » När släpps folket in i Almedalen?
- Michael Jackson and the Formation of Online Communities
- Sök ännu bättre på SvD.se
- Fred eller Pirate Bay?
- Tips till framtidens kommunikatör
- Får jag lov att länka?
- How to verify a tweet | Twitter Journalism
- Så kommer du över din Twitter-skräck
- Fortune 100 CEOs Are Social Media Slackers
- Personliga profilsidor på intranät allt viktigare, allt bättre
- Ett intranät byggt helt på bloggar
- Rupert Murdoch: Facebook is Just a Directory
- PARTY your way to Social media Success
- Reason #552 to Be on FriendFeed: Real-Time Search
- How FriendFeed Could Become the Ultimate Social Media Tracking Service
- The Infamous 2009 LimeWire Pizza Fiasco
- Almedalen » Arkiv » @seminarium
- Almedalen » Arkiv » Brit Stakston utslängd från Twitter
Exakt. Finns fan inget att tillägga.
Statistik. Bäst är ändå citatet: ”Michael Jackson died today. How did you not hear? Aren’t you on Twitter?”
Utveckling sker. SVD.se går från klarhet till klarhet medan DN.se känns som ett lite lätt uppdaterat substitut för papperstidning (och då har jag inte ens diskuterat kvaliteten på det journalistiska innehållet)
Klockrent.
Mycket bra sammanfattning av framtiden.
Det är fascinerande att folk inte lärt sig ännu. Vad är det man tror man skyddar? Och det intressanta är att jag skrev om det här typ 2004-2005 när Coop hade liknande dumheter för sig. Ändå finns det kvar idag…
”Men man vet ju inte om det är sant” är den starkaste invändningen när man fr a för journalister pratar om Twitter som nyhetskälla. Här finns ett antal tips. (via Kullin)
Kullin tar newbies i handen. Bästa hittills även om jag tycker att #svpt känns lite förlegat.
intressant artikel via jocke”. Jag tror problemet är att man tror att det tar tid och har inte fått nyttan förklarad. Det är inte ett tidsallokeringsproblem initialt utan ett pedagogiskt.
De nya kontaktsidorna för företag – mer än namn och nummer.
Mycket intressant case där bloggarna blir något annat innanför väggarna också.
Surt sa räven
Intressant take off. Men jag tror att genom sociala mediers inneboende dynamik är det svårt att göra en alltför generell modell. För medierna förandrs ständigt och företagens möjlighet att konversera är ännu relativt liten.
Mer Friendfeed.
Friendfeed nästa stora? Ja, men det är ytterligare något annat än. Problemet med sociala medier är att alla olika tjänster i buzzhettan sätts emot varandra. Friendfeed är inte Twitter även om det finns likheter. Friendfeed är inte Technorati, även om sökningarna kommer att närma sig den gamla dinosaurien. Vi måste helt enkelt inse att innan någon har skapat The Ultimate and Total Tool for Social media så måste vi använda ett antal olika för att fylla de behov som finns.
Sign Of The Times’
Kristin Djerf använda Miss Twitter aka Brit Stakston som referrer på seminarierna :)
Min kära kollega blev fimpad av Twitter.com för att hon twittrade för mycket :)