- Svensk reklam är dålig.
- Kwik-e-tweet: How Kwik-e-tweet works
- Axess | Klasskamp i mediernas värld
- Rädda eller inte rädda?
- Twitter agerar för iranska motståndsrörelsen – DN.se
- Dell twittrar in miljontals dollar – IDG.se
- Sociala medier bevakar valet i Teheran – Web 2.0 som fjärde statsmakt
- A Simple Presence Framework
- Twitter features that I'd pay for
- Spinn3r 3.1 – Now with Twitter Support and Social Media Ranking
- Internet skapar vi tillsammans!
- Real Time Webb 2.0 – Sociala nätverk har fått ett bäst före datum
- Facebook Surge – The Gen X/Gen Y Tradeoff
- Twitter's suggested users list – growing influence through audience
- Okay Facebook, it’s time to do the right thing…
- Engagemang är enda skillnaden
- On The Death Of PR
- Facebook giveth to journalists…well, not yet
- Facebook Employees Speak Their Mind On Holocaust Denial
- The Twittering hotel manager
Skön dissning av att Reklamfeber dissar sitt eget ämne och tar en paus.
Det här är kul :)
Kjell Häglund och jag har haft våra duster genom åren. Och när han skriver en sån här text är han bäst. Stringent, mjuk men bulldozrar Mats Olsson och dennes dubbelmoral. För det är just vad som kommer ut av det här: en dubbelmoral oavsett vilka gamla eller nya medier det handlar om. Att Mats Olsson (och Jan Guillou) på grund av sina pressleg skulle vara de enda som är tillåtna att häva ur sig allsköns träck och anser sig ha rätt att förklara att alla bloggar är skit… well – Häglund säger det inte bara: han trycker upp bevis rakt i ögonen på dem.
Exakt. Trotsig sätter fingret på vad sociala medier handlar om: det finns ingen slutprodukt. Så enkelt och briljant sagt om vad hela revolutionen handlar om.
Twitter tar ansvar. Sociala medier har blivit en viktig del av världen. Vore intressant att fundera om samma sak skulle göras av svenska tidningar en tidningsfri dag?
Även om Twitter själva inte tjänar pengar så kan nu Dell bevisa att närvaron på nätverket gör det.
Det sa jag och Brit redan förra sommaren. Och nu är det verkligen verklighet.
Inget nytt men som jag själv sagt länge: det handlar om att koppla ihop nätverken
Några tips på hur twitter skulle kunnna utvecklas
Spännande koncept.
Kollaboration. Det här är det häftiga. Samarbetet som inte bygger på att man sitter på samma plats men tänker varandras tankar.
Huvudet på spiken.
Facebook är ”Svensson”. Och det är bra. Sen är den demografiska uddlösheten aldrig så slående som när det kommer till att prata sociala nätverk och statistik.
Ditt influensvärde ligger inte i ett visst antal followers utan snarare i en lagom mängd influencers somfoljer dig. Det är min syn på hur twitter kan användas och bor tänkas. Men hur man gör? Alla listor och followfridays må ge intressanta (och ibland skrämmande) utvecklingskedjor men i grunden handlar det om content: om jag gör intressant innehåll och fr a förhåller mig konverserande i relation tillpersoner i min feed, visar intresse för deras innehåll genom att retweeta osv så ökar den organiska dvs verkliga delen av followers och att se till att följa många tillbaka ökar andelen som är möjliga att konversera.
Toeman reagerar också mot dubbelmoralen i Facebooks agerande.
Anton säger saker som borde vara självklara men som för många utvecklare är nytt: förenkla möjligheten till engagemang i sajten. Och i sin längd är det här viktigt för marknadsförare och företag – om du inte inser att manniskor vill engagera sig och ger dem möjlighet så förlorar du möjligheten till att starta en konversation.
Mycket bra skrivet. PR behöver förändras och utvecklas. Både mot nya och gamla medier. Det är inte antingen eller utan både och.
Facebook vanity URLs har hamnat i blåsväder
Det är inte alltid lätt. Diskussionens vågor går höga bland Facebookanställda runt det faktum att det sociala nätverket tillåter grupper som förnekar Förintelsen (men däremot får du inte visa tuttarna på nätverket). Arrington är irriterad. Själv är jag mest fundersam över hur långt man kan driva en sån dubbelmoralistisk stance. Fine – låt mammor visa sina bröst så har jag inga problem med att låta idioter uttala sig men så länge man leker gull-gull med nymoralister och högerfundamentalisterna och är mer rädda för sex än våld så anser jag att det hela är bullshit.
Kolla in när Twitter blir nytta för Four Seasons Hotel.