Deepedition DigitalPR [2011/05/16]

  1. Free Billy | Stockholm
  2. Blocket är en intressant antropologisk plattform på många sätt – det här gör en nyfiken att kolla genom vad de faktiskt håller på med: http://billybookcase.com/

  3. Statusuppdateringar guldgruva för tjuven
  4. Det är sannerligen episkt. Polisen har inte sett några bevis på att sociala nätverk påverkar inbrottsstatistiken och åtminstone på riksnivå ses det inte riktigt som sannolikt. Dock gör självklart dalapolisen det. De ”vet” såklart att det är farligt. Problemet är att det knappast är så enkelt att veta var folk bor om man inte har ett extremt ovanligt namn.

    Självklart ska man vara försiktig, men jag tror att påverkan av det här är försvinnande liten. Inbrott är sällan någon intelligenssport. Och det är ju ändå ganska enkelt: stäng profilen. Och se till att inte ha några inbrottstjuvar i vänkretsen.

  5. Snart klart för Facebook i Luleå
  6. Bra för jobb men hela virtualiseringen är lite svår att förstå för många människor.

  7. Föll offer för ny Facebook-trend
  8. Ett exempel på hur Facebook blir en förklaringsmodell trots att det inte handlar det minsta om Facebook utan om människors generella dumhet. Tröttsamt faktiskt. Om Facebook inte fanns skulle folk komma på såna här dumheter ändå.

  9. Tjuvar utnyttjar Facebook
  10. Det låsföretaget glömmer bort är att alla inte har öppna statusuppdateringar och det nog fortfarande är bra mycket enklare att åka runt och kolla om folk faktiskt är hemma istället för att söka upp någon som säger ”nu åker jag bort” och sedan leta upp hemadress etc. Ännu ett exempel på hur man gör Facebook till anledning till allt ont.

  11. Fans formar företaget
  12. Tyvärr stämmer rubriken dåligt med vad företagsrepresentanterna säger. Den gång som företagen verkligen låter sina konsumenter forma företagen – då börjar det bli riktigt riktigt intressant.

  13. Attention vs Preferences
  14. Jag tycker dock Marcus missar att det antagligen fungerar på kort sikt men att attention är en relativt kortvarig funktion.