- Meet The Man Who Paid A Record $335,000 For Virtual Property – Oliver Chiang – SelectStart – Forbes
- Meet the Firehose Seven Thousand Times Bigger Than Twitter's
- Hell, Yes, Google Should Buy Groupon. And Twitter. And Foursquare…
- How Facebook learned from MySpace's mistakes
- China's 18-Minute Mystery – Renesys Blog
- New Facebook Messaging Continues to Block Some Links | Epicenter | Wired.com
- Paul Thurrott's SuperSite for Windows: Windows @ 25
- Facebook Removing Gmail From List Of Third Party Email Providers
- iPad 'newspaper' created by Steve Jobs and Rupert Murdoch | Technology | guardian.co.uk
- Facebook wants to be your…. homepage?
- 10 Hilarious Twitter Reactions to Facebook Messages
- Why OneRiot Dumped Its Real-Time Search Engine
- Highlights of web technology surveys, June 2010: The amazing dominance of WordPress as CMS – W3Techs
- En gång var Facebook litet också…
- Twitter’s Official Analytics Product Has Arrived
- The Beatles på iTunes
- Miami Guerrilla Agency
- ROI för sociala medier – tänk tvärtom, mät kundens investering
- Frukosteminarium: Journalister och sociala medier. Hur funkar det?
Galet? Precis som i texten så fundera över vad som ansågs galet förut. Är det idag galet att betala en miljon för att säkra upp ett domännamn? Är det dumt att investera pengar i TV-bolag? I nåt så fånigt som ett företag som vill starta en tjänst som skickar ut meddelanden på 140 tecken? Jag är fortfarande övertygad om att Internet framöver kommer bli en virtuell värld – som inte nödvändigtvis är Second Life eller Entropia, men som bygger på att vi förflyttar oss på ett digitalt mer tredimensionellt sätt. Om vi tittar på hur vår navigering med våra datorer förändrats, hur vi får mer och mer rörelse genom touchpaneler och om vi tittar på hur först Wii och nu Kinect arbetar med rörelse och naturligt kroppsspråk så har jag mycket svårt att tro att vi för evigt kommer att nöja oss med ett internet som är tvådimensionellt.
Det här är siffror som gör Big Data till enorma proportioner…
Det vore antagligen döden för även så pass stora företag iofs. Men nåt lär hända – Google kan inte skapa sociala nätverk själva som det ser ut.
Faktiskt tillhörde jag de som inte riktigt trodde på Myspace som vinnare även när Facebook var mindre. De två anledningarna som Kevin Kelleher tar upp tror jag är viktiga – liksom att Facebook var något annat och fr a tidigt började titta på integration snarare än isolation.
Intressant om re-routing och hur China Telecom under 18 minuter i april fick 15% av världens internettrafik att gå via dem.
Facebook behöver helt klart fundera ett par omgångar till över sin reglering av länkar till The Pirate Bay eftersom de därmed censurerar en plats – inte innehåll.
Ett stycke datorhistoria. Windows ett kvarts sekel.
Facebook och Google står nu i varsin ringhörna. Jag måste säga att om jag vore Google skulle jag oroa mig lite när Facebook tar bort Gmail som kontaktimport – visserligen har Google gnällt över det men i ljuset av Facebook Messaging så är det inte utan att det är en ganska stark markering att vi nu ser en utveckling av ännu en front i online-kriget: Facebook + Microsoft vs Google.
Oerhört störande idé egentligen. Det bygger på samma tanke som papperseditionen och slår sönder webbtanken – vi är helt enkelt på väg mot ett walled garden med alla dessa paywalls. Utvecklingen går just nu åt fel håll och det är sannerligen Apple som driver på det för att kunna utnyttja sitt system för att skapa isolerade öar online.
Jag tycker det inte är så konstigt. Många användare börjar sin internetsession på Facebook – och sedan går man vidare. Kolla läget inom det sociala nätverket för att sedan göra det man egentligen kom till datorn för.
Underbart ironiska reaktioner som Social Times samlat om Facebook Messaging som jag skrev om här: https://digitalpr.se/2010/11/16/alla-dina-konversationer-pa-facebook/
Reklam styrd av realtidssökningar är nästa svarta. Och så länge vi inte fullt ut kan komma åt big data på personlig nivå så är det här oerhört intressant som koncept.
Fascinerande siffror som dock bör tas med en viss saltmängd då det är lite olika hur man exempelvis räknar gentemot de stora CMS-systemen som kan innehålla väldigt många bloggar. Det här handlar alltså om CMSer inte om enskilda bloggar.
Hittade den här ett år gamla posten om Twitter. Stämmer fortfarande. Saker dör inte, de förändras. De växer och bäddas in i nya delar.
Intressant. Fast jag vill kunna mäta andras tweets på ungefär samma sätt…
Det här borde slå tillbaka mot Apples överhettade tro på nextopia-tänkandet.
Man kan inte annat än att älska det här :) och @lordfredruk och @lerique
Mycket bra tips från @bisonblog om SROI-artiklar.
missa inte Malin och Mikael på JMWs frukostseminarium den sjunde december!