- Your face used in Facebook ads – selling hot single girls to your husband. Socialmedia ads gone awry. | Adland
- The 7 Elements of “Good” PR « PR-Squared
- Ica gör reklam med Teliapappan – Dagens Media
- Många lösenord lätta att knäcka
- Tv-reklamen fjärrstyr oss | Debatt | Aftonbladet
- 250 miljoner har Facebook
- Are Google's UK search results broken?
- What you can learn from the success of spam email
- Dina idéer är värdelösa
- Varför ungdomar inte Twittrar (eller: hur ungdomar konsumerar media)
- Why Twitter isn’t Going Anywhere
- Comments Dead, Twitter Holds Smoking Gun
- The Complete Guide to Facebook for Bloggers | John Chow dot Com
- Working with News Publishers
- Våga tänka andra tankar!
- Apropå foto-bojkotten mot Britney Spears | Fotofeber
- The Most Influential Women In Media – Forbes.com
mohahaha Så tokigt det kan bli… Facebook får nog rensa upp sin reklamakt lite
Det här är bra. Det är mycket bra. Obligatorisk läsning utifrån den lilla dispyten mellan NYT och Techcrunch som också Brian Solis kommenterar här.
Kreativt och modigt måste man ändå tillstå.
Det är därför Open ID och Facebook Connect och liknande initiativ är smarta. Dock – lösenord bygger på balansen mellan komplexitet och att kunna minnas ett lösenord. Fortfarande kvarstår behovet av ett riktigt säkert inloggningssätt.
Det blir onekligen en smula surrealistiskt när en journalist börjar gnälla om TV-reklam men inte med ett ord nämner att de flesta tidningar har en packningsgrad på närmare 60%…
Nej, Facebook är inte död. Snarare skulle jag vilja påstå att det är nu som det börjar bli intressant att använda Facebook på ett strukturerat sätt som företag.
Själv landar jag oftast på Google UK när jag använder min pc eftersom IE8 valt det som standard i acceleratorerna. Men jag tycker också att de svenska sökteäffarna gone awry under sommaren
Mycket intressant aspekt på hur marknadsförare kan lära sig av spam. Och det är knappast någon raketforskning det handlar om…
Själv funderar jag på hur man kan ta betalt för idéarbete.
Gustav gör en bättre analys än de stora analysföretagen. Street corner-analys slår alltid kvalitativa undersökningar.
Hangen ger Twitter 2-3 år till av tillväxt och att det är något som är här för att stanna. Det tror jag med – om man a) ser till att lösa diverse säkerhetsproblem respektive problem med användarkonton b) utvecklar sin affär och håller tjänsten fokuserad på att vara Twitter c) ökar öppenheten och distributionen utan att därmed förstöra själva grundidén. Som jag ser det utifrån marknadsperspektiv så är den starkaste möjligheten i Twitter re-tweeten. Det intressanta är att det är inte implementerat på twitter.com utan det enkla sättet att skicka vidare en Tweet ligger i tredjepartsapplikationerna. Jag tror att Twitter i längden måste se till att utveckla sin egen sajt och kanske sin egen app för i slutänden slutar annars Twitter att vara ett eget varumärke och blir istället ett sorts generiskt API där Tweetdeck och liknande varumärken blir viktigare.
jag tror att det alltid är för tidigt att dödförklara något. Snarare utvecklas medielandskapet så att olika enheter fungerar som olika saker. För att låna Stenbecks syn på att bloggen är ett backbone, där man kan spendera mer tid och innehåll för att sätta sin åsikt, kommunicera sin agenda och samla ihop trådar till ett samlat snörnystan.
Inget nytt men det är alltid trevligt att andra säger det som en annan säger till sina kunder.
Balanserat från Google om ACAP.
Inget att tillägga.
Tror att tidningarnas vilja att fortsätta ha makten och samtidigt deras kortsiktiga utnyttjande av användargenererat material också kommer slå tillbaka på dem. ACAP och det här innebär helt ny spelplan för andra att bli publicister. För om läsarna inser att tidningarna är intresserade av deras bilder: varför inte strunta i den omvägen och publicera dem själva med recension etc?
Inte oväntade namn och fortfarande leder traditionella medier.