Om Deepedition DigitalPR

We’re in the conversation revolution.

Jag heter Deeped Niclas Strandh. Jag är creative planner och sociala mediestrateg. Deepedition DigitalPR är mitt företag som arbetar med konceptualisering och planning företrädesvis inom digitala medier och sociala medier. Jag är delägare i United Power som är en kommunikationsmöjlighetsbyrå i Falun där jag jobbar med planning, creative direction, konceptualisering och medieplanering.

Jag är beteendevetare och teolog, och jobbade under några år som präst i Svenska kyrkan.

Tidigare copywriter och planner på reklambyrån Heimer & Company i Falun under flera år, i vilken jag också var delägare i under ett par år.

Min bas är i Borlänge och Falun i Dalarna men föreläser och konsultar i hela landet. Föreläser gör jag helst tillsammans med Sarah Larsson Bernhardt som är social media advisor och content creator på Knowit Göteborg.

Context is king, content is the joker. Conversation is the name of the game.

Jag tror inte längre på de gamla sätten att göra reklam. Jag tror på konversationen som metod för att skapa relationer mellan varumärke och konsument. För mig är PR inte att jobba mot traditionella medier – det handlar om att bygga relationer med sina kunder genom att vara närvarande där kunderna är utan att vara påträngande. Det handlar också om att uppehålla och stärka relationerna med sina anställda, sina partners och alla individer som möter varumärket.

Det handlar om att skapa innehåll som är trovärdigt, relevant och intressant för just den man vill nå. Inte som är detta för företaget. Content marketing och storytelling är grundstenar i att bygga konversation.

Traditionell reklam kan inte förändra en åsikt men konversationer kan. Att prata med rätt person, vid rätt tillfälle på rätt sätt är en konst. En konst som är nödvändig att lära sig.

All marketing must be thought viral awesome.

Jag jobbar med digital PR – men för mig är PR snarare personliga relationer; för varumärket är det nödvändigt att bygga det med sina kunder. För mig är diskussionen om reklam eller PR är mest effektivt rätt ointressant. Tillsammans blir det bäst. På samma sätt som att man måste integrera annonsering med konversationsmarknadsföring. Men idag måste det vara ett nytt sätt att tänka koncepten: att göra reklam och PR som är värd att berätta om: att vi framöver ska ha råd att göra stora kampanjer som når andra är naivt – vi behöver skapa marknadsföringskampanjer som delas, pratas om och bygger en längre närvaro än tidigare.

You can’t control the brand. But you can live it.

Deepedition DigitalPR arbetar med företag, organisationer och som konsult hos reklam- och PR-byråer som behöver min kompetens och kunskap. Mitt erbjudande handlar om att förenkla och möjliggöra effektiv konversationsmarknadsföring i det digitala landskapet och de sociala medierna. Genom research, analys och strategier skapar vi förutsättningar för varumärket att prata med sina målgrupper på de digitala sociala plattformar som finns. Taktiska avväganden och utbildning ger företagen och enskilda personer trygghet och säkerhet att börja att samtala med och lyssna på sina fans och sina motståndare.

Analogue life and digital life is in real life (IAL+IDL=IRL)

Att arbeta med sociala medier handlar om att arbeta med varumärket.  Deepedition DigitalPR arbetar med såväl B2B, B2C som med O2C inom digitala medier. Alla är målgrupper men på många olika sätt.